מנהיג מפלגת הלייבור בבריטניה ג'רמי קורבין השתתף בשנת 2012 בכנס שנערך בקטאר, בו נאמו אסירי חמאס ששוחררו בעסקת שליט, כך דווח אמש בעיתון "הדיילי טלגרף" הבריטי. אחד הנואמים באירוע היה חוסאם בדראן, לשעבר מפקד הזרוע הצבאית של חמאס בשומרון, שהורשע ברציחתם של יותר ממאה ישראלים בין 2001 ל-2002 במהלך האיתיפאדה השנייה וגורש לחו"ל.
משתתף נוסף בכנס היה חאלד משעל, שהיה אז יו"ר הלשכה המדינית של חמאס. על פי הדיווחים, קורבין תיאר בעיתון המפלגה את נאומיהם של המחבלים כ"מרתקים ומחשמלים".
לפני שבוע וחצי חשף "הדיילי מייל" הבריטי סדרת תמונות בהן נראה יו"ר מפלגת הלייבור מניח זר פרחים סמוך לקברם של מתכנני טבח הספורטאים במינכן, עאטף בסיסו, מקים ארגון ספטמבר השחור, אבו איאד, עוזרו פאקרי אל עומארי, ואחראי הביטחון של ארגון אש"ף הייל עבד אל חמיד הקבורים בטוניסיה.

קורבין עצמו התייחס בעבר לביקורו בטוניסיה וטען שהוא הגיע לחלוק כבוד ל-47 קורבנות הפצצת חיל האוויר הישראלי במדינה בשנת 85' במסגרת מבצע "רגל עץ", אך על פי העיתון, התמונות שצולמו נמצאות רחוק ממקום האנדרטה להרוגי ההפצצה, בה הושמדה מפקדת אש"ף במדינה בתגובה לרצח שלושה ישראלים על סיפון יאכטה בקפריסין.

סקר חדש שפורסם אתמול בבריטניה מעלה כי שליש מהנשאלים סבורים שקורבין, הוא אנטישמי, בעוד שה"סאנדיי טיימס" דיווח כי חברים במפלגה דורשים לקיים דיון חירום על התנהלותו של קורבין והפגיעה במוניטין של הלייבור. לפי הסקר של מכון או פיניום, אשר נערך בשבוע שעבר בשיאה של סערת השתתפותו של קורבין בטקס שנערך בבית הקברות לזכר מחבלי "ספטמבר השחור" בתוניסיה ב־2014, עולה כי%33 מהנשאלים הסכימו שמנהיג הלייבור הוא אנטישמי, וזאת לעומת 27% שהביעו עמדה נגדית ו־17% שלא הביעו עמדה חד־משמעית. 

קורבין מניח זר על קברי מחבלים

 
נתונים אחרים הראו כי 36% סבורים שמפלגת הלייבור מחזיקה בדעה קדומה כלפי היהודים בבריטניה - לעומת 16% שסבורים כך לגבי המוסלמים - בעוד ש־38% לא מאמינים שיש דעות קדומות כלפי היהודים. 35% סבורים שבלייבור יש מספר גדול של חברים שהם אנטישמים, לעומת 23% שמחזיקים בדעה הפוכה. 34% סבורים שבלייבור מפגינים סובלנות כלפי דעות אנטישמיות לעומת 35% שלא מאמינים בכך. 
 
בתוך כך, ה"סאנדיי טיימס" דיווח כי חברים בממשלת הצללים של הלייבור מקיימים בחודשים האחרונים פגישות סודיות שבהן הם מביעים את תסכולם ממצב המפלגה תחת הנהגתו של קורבין. "יש תחושה כללית של ייאוש", אמר גורם המקורב לאחד המשתתפים. "הפגישות מעניקות להם הזדמנות לדון בהיבטים המדאיגים של מה שמתרחש". 
 
אולם מהידיעה עולה כי חברי פרלמנט אחרים בלייבור מתוסכלים מכך שהחברים בממשלת הצללים לא מתעמתים עם קורבין. אלה פנו ליו"ר הסיעה, ג'ון קרייר, בבקשה לקיים דיון חירום. "מדובר בקיץ של תאונת דרכים עבור המפלגה, ואף אחד בממשלת הצללים לא מוכן לאתגר את המנהיגות בעניין הזה", אמרה חברת הפרלמנט אנג'לה סמית. "לכן אנחנו דורשים כינוס חירום של הסיעה כדי לדון בחששות שלנו שהתנהגותו של ג'רמי מוציאה שם רע למפלגה".
ביום שבת הושעה חבר הפרלמנט לשעבר ג'ים שרידן, שנחשב למקורב לקורבין, אחרי שהעלה פוסט בפייסבוק שבו כתב: "לכל אורך חיי הבוגרים, היו לי כבוד עצום ואמפטיה כלפי הקהילה היהודית והסבל ההיסטורי שלה. לא עוד, בגלל מה שהיהודים וקושרי הקשר ממחנה בלייר עושים למפלגה שלי ולאנשים הסובלים של בריטניה שצריכים ממשלת לייבור רדיקלית". 
 
הפוסט, שהוסר בינתיים, עורר ביקורת עצומה והאשמות ששרידן מעודד את "תיאוריית הקונספירציה האנטישמית". שרידן עצמו טען בתגובה כי הוא רק היה: "מתוסכל וזועם על כך שהמפלגה שלי נחטפה על ידי אנשים שמשתמשים באנטישמיות כתירוץ לערער את הנהגת המפלגה".