עוד אירוע אלים מתקיים בצל המגעים לקראת הסדרה ברצועת עזה בין ישראל לחמאס: כוחות צה"ל ירו הבוקר (שני) לעבר מחבל שפתח באש לעברם בצפון רצועת עזה. לא היו נפגעים לכוחותינו באירוע, שהתרחש מול זיקים, ולא נגרם נזק.



אתמול נחת ספוג תבערה בשדות מושב תפרח שבעוטף עזה, ונבדק על ידי חבלן. בהמשך פרצה שריפה ביער בארי כתוצאה מבלון תבערה. כוחות הכיבוי השיגו שליטה על האש.



האירועים האחרונים התרחשו לאחר עוד סוף שבוע אלים בגבול רצועת עזה, שבמהלכו נהרגו שני פלסטינים מירי צה"ל, לאחר שהתקרבו לגדר, ונפצעו, כך על פי דיווחים פלסטינים, כ-270 אחרים.



בעקבות האלימות על הגדר החליט שר הביטחון אביגדור ליברמן לסגור את מעבר ארז. בהודעה מטעם לשכתו נמסר כי "לאחר הערכת מצב שקיים אמש, החליט שר הביטחון, אביגדור ליברמן, לסגור את מעבר ארז. זאת בשל האירועים האלימים על הגדר ביום שישי האחרון".



בתוך כך, גורמים במערכת הביטחון מעריכים כי יו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, צפוי להחריף את צעדיו נגד ממשל חמאס בעזה, ולבצע קיצוץ נוסף בכספים המועברים לרצועה. למצב היחסים הקשה שבין החמאס לרשות הפלסטינית עלולה להיות השפעה גם על המצב הביטחוני בדרום, וגורמים בישראל מעריכים כי כישלון ניסיונות הפיוס בין פלגים אלה ישפיע באופן ישיר על המצב הביטחוני ועל הסיכוי להגיע להסדרה בין ישראל לחמאס, למרות ההתקדמות בשבועיים האחרונים.