בת-אל, הצעירה שיוחאי אלקיים הציל מטביעה ושילם על כך בחייו בחוף המצודה באשדוד, הגיעה הערב (שני) לבית משפחתו כדי להביע את תנחומיה. "מבחינתי הוא גיבור- דמות להערצה", אמרה בת-אל לערוץ 10. אל בת אל הצטרף יניב רויבסקי, שראה את חברו טובע למוות וסיפר על רגעיו האחרונים של אלקיים. "לא הבנתי שזה יוחאי", סיפר רויבסקי והוסיף, "כשהסתכלתי והבנתי שזה הוא, המצב שלו כבר היה קשה. באותו הרגע ניסו להחיות אותו, אבל הבנתי מה המצב".

על מה שהוביל את אלקיים להקריב את חייו, הוסיף כי "ברור לי שזה משהו שיוחאי היה עושה, דבר ראשון להציל. לא הבנתי למה שיקול הדעת שלו הביא אותו לעשות את זה, אני מניח שהרצון להציל בן אדם היה חזק יותר משיקול הדעת – הרצון לעזור ולדחוף, הוא היה בחור חזק שידע לחיות את החיים".





"הוא לא חשב פעמיים, חבר שלו שאל אותו אם הוא יודע לשחות והם פשוט קפצו", הוא הוסיף, "הם הצליחו להגיע לבחורה ולהציל אותה. מזלו של החבר התמזל והוא הצליח להתיישב או לעמוד על איזושהי תלולית חול אבל יוחאי נסחף לתוך מערבולת".


אדווה סייג, חברה קרובה של יוחאי שהייתה עמו בים בזמן הטביעה, סיפרה לעודד בן עמי: "יוחאי היה מכור לים. הוא שחקן מטקות מקצועי, אהב לשחק, ואיפה שהתמקמנו לא היה נוח בגלל הרוח, אז הוא הוא התרחק מאיתנו לאזור אחר בחוף המצודה. באו אליו ולחבר שהוא שיחק איתו אנשים שאמרו להם שיש מישהי שטובעת, והם מיד זרקו את המטקות, הורידו חולצה ורצו ישר לתוך המים להציל אותה".

לדבריה, "בחוף המצודה באשדוד אין מציל, זה חוף לא מוכרז. יותר מזה, הים היה ממש גרוע ומאוד מסוכן, לא היה שום היגיון להיכנס למים. היה שם שלטים מאוד בולטים שמסוכן שם, הרבה זמן לא ראיתי ים כזה יוחאי היה מלח הארץ, זה כל כך מתאים לו. הוא היה צוללן והכיר מאוד טוב את הים".

"הם שחו, ואולי אפילו קצת נסחפו, וראו שהבחורה מאחוריהם", סיפרה. "הם הצליחו להוציא את הבחורה, אבל כנראה שיוחאי היה באזור ממש לא טוב, והוא גם לא הרגיש טוב בימים האחרונים וכנראה שזה השפיע. אופנוע ים ניסה להציל אותו, וגם גולש שהיה שם, אבל כנראה שהוא כבר לא היה בהכרה כי כל פעם שהניחו אותו על אופנוע היום הוא נפל. בסופו של דבר המציל, שעבד בצורה ראוי להערכה, לקח אותו על הידיים בלי האופנוע".

"בהתחלה לא הבנו בכלל שזה יוחאי. התחלנו ללכת לכיוון והתקשרתי לאמא שלי שעובדת במד"א כדי לבדוק אם דיווחו להם שמישהו טבע, לא ידעתי שזה מקרה כזה חמור. כשהתקרבתי ראיתי את השיער של יוחאי, והזקן שלו המוכר, ואמרתי לעצמי שאין מצב שזה הוא. כשהתקרבתי ראיתי את הפנים שלו, ובשלב הזה ניסו לעשות לו הנשמות, ולמרות שזה היה ברור מה קרה, אני לא הבנתי באותו רגע. יש למשפחה שלו עסק משפחתי של טיולים למרוקו, וההורים שלו היו קיבלו שם את ההודעה".

קרובת משפחתו של הצעיר, כוכבת הריאליטי אחווה סיטבון סיפרה גם היא על אלקיים, ופרסמה בחשבון האינסטגרם שלה הספד בו היא סיפרה על אופיו, ואמרה שהמעשה שעשה לא הפתיע אותה. "תמול איבדנו אדם יקר ואהוב, בן דוד של אמא שלי, מלח הארץ, מהטובים שהכרתי בחיי.
לא מפליא אותי שאיבד את נפשו כדי להציל נפש אחרת כזה הוא היה ולערכים אלה הוא גדל במשפחה מדהימה, ערכית וצנועה שבוכה את לכתו ולא מצליחה לעכל את קושי הבשורה המרה".

סיטבון הוסיפה עוד: "יודעת שאם יש משהו שיוחאי היה רוצה שנמשיך ממנו זה לדעת לחיות טוב, לחיות בנתינה תמידית, לפזר אהבת חינם, צניעות פשטות וענווה. החיים כל כך שבירים, תאהבו , תראו תמיד את הטוב , תהיו נוכחים ברגע ותודו כל בוקר שקמתם". הוריו של אלקיים, שתכנן להציע נישואים לחברתו בימים הקרובים, קיבלו את הבשורה על מות בנם בעת שהיו בטיול. ההלוויה התקיימה בשעה 18:00 בבית העלמין באשדוד.
 

 

אתמול איבדנו אדם יקר ואהוב, בן דוד של אמא שלי, מלח הארץ, מהטובים שהכרתי בחיי. לא מפליא אותי שאיבד את נפשו כדי להציל נפש אחרת כזה הוא היה ולערכים אלה הוא גדל במשפחה מדהימה, ערכית וצנועה שבוכה את לכתו ולא מצליחה לעכל את קושי הבשורה המרה. יודעת שאם יש משהו שיוחאי היה רוצה שנמשיך ממנו זה לדעת לחיות טוב, לחיות בנתינה תמידית, לפזר אהבת חינם, צניעות פשטות וענווה. החיים כל כך שבירים, תאהבו , תראו תמיד את הטוב , תהיו נוכחים ברגע ותודו כל בוקר שקמתם. נח על משכבך בשלום גיבור. אוהבת אותך @yochay_elkayam

A post shared by Achva Sitbon (@achva_si) on


בתוך כך, מוקדם יותר היום נקבע מותו של תייר בן 82 שטבע בחוף אולגה בחדרה. חובשים ופראמדיקים של מד"א שהגיעו למקום ביצעו בו פעולות החייאה של צלחו, והוא פונה במצב אנוש לבית החולים הלל יפה בעיר.


הפראמדיקים של מד"א אייל גוטמן וסהר אברגל סיפרו: "הגענו עם הניידת טיפול נמרץ לחניה של חוף אולגה ובעזרת רכב חופים שנמצא בשימוש בחוף הובלנו לזירת האירוע שנמצאת כק"מ דרומית לחוף המוכרז. הגבר שטבע וחולץ מהים ע"י אזרחים שהיו במקום היה מחוסר הכרה, ללא דופק וללא נשימה. בסיוע כונני תגובה מיידית שהגיעו למקום ביצענו בו פעולות החייאה מתקדמות שכללו תרופות, הנשמות ועיסויים והוא פונה במצב אנוש תוך כדי המשך פעולות החייאה לבי"ח הלל יפה בעיר באמבולנס 4X4 של מד"א שהוזנק לאירוע במקביל אלינו."