נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ, התראיין לרויטרס ודחה כל אפשרות של הסכמה לדרישות של טורקיה בתמורה לשחרורו של הכומר אנדרו ברנסון, המואשם כי היה שותף לניסיון ההפיכה נגד ארדואן. טראמפ אמר כי הוא חשב שישנה עסקה עם נשיא טורקיה ארדואן בנוגע לשחרורו של הכומר, לאחר ששכנע את ישראל לשחרר אזרחית טורקית שהייתה עצורה בגין סיוע לחמאס. "אני חושב שזה עצוב מאוד מה שטורקיה עושה. אני חושב שהם עושים טעות איומה. לא יהיו שום ויתורים", אמר טראמפ. 

טורקיה דרשה שארצות הברית תמסור לידי את פאתולה גולן, איש דת טורקי המתגורר בארצות הברית, שנחשד על ידי אנקרה במעורבות בניסיון ההפיכה נגד ארדואן לפני כשנתיים, אך ארצות הברית סירבה. 
טראמפ הטיל סנקציות על ייבוא של פלדה ואלומיניום מטורקיה בתגובה לסירוב של ארדואן לשחרר את ברנסון. באירופה חוששים כי הסנקציות הללו יפגעו גם בכלכלות של מדינות אחרות. "אני בכלל לא מודאג. זה הדבר הנכון לעשות", אמר טראמפ כשנשאל על החשש מפגיעה במדינות אחרות באירופה. 

טראמפ וארדואן נפגשו בבריסל במסגרת פסגה של נאט"ו באמצע יולי שם שוחחו על המקרה ועל דרכים לשחרורו של הכומר, כאשר טורקיה מבקשת לסייע בהחזרתה של האזרחית שהייתה כלואה בישראל. בתמורה טוענים האמריקאים הייתה אמורה טורקיה לשחרר את ברונסון ואמריקאים אחרים. "הוצאתי את האישה הזאת בשבילו. אני מצפה שהוא ייתן לאיש התמים והנפלא הזה לצאת מטורקיה", אמר טראמפ. 
"אני אוהב את טורקיה", הוסיף טראמפ, "אני אוהב מאוד את תושבי טורקיה. עד עכשיו היו לי יחסים טובים מאוד עם הנשיא. הסתדרתי איתו נהדר. אבל זה לא יכול להיות רחוב חד סטרי לכיוון ארצות הברית". 
בהתייחסות לאיראן אמר טראמפ כי אין זה משנה לו האם ייפגש עם מנהיגי איראן או לא. "אם הם רוצים להיפגש זה בסדר, ואם הם לא רוצים להיפגש אז לא איכפת לי".