החלטתו של הזמר ברי סחרוף להופיע בסוף החודש במועצת הר חברון עוררה הדים רבים. פעילי שמאל קראו למוזיקאי לבטל את הופעתו המתוכננת, בעוד תושבי המקום ופעילי ימין ברכו על ההחלטה. ראש מועצת הר חברון, יוחאי דמרי, סיפר בראיון עם אילה חסון ב-103FM על הפעילות התרבותית במועצה: "בהר חברון חיים תושבים, אזרחי מדינת ישראל, ובין היתר מקבלים שירותי תרבות מהמועצה. הופיעו כאן שלומי שבת, מירי מסיקה וגם ברי סחרוף עתיד להגיע".



לשיחה הצטרפה הזמרת אחינועם ניני שמחאה: "שמעתי על הסיפור הזה הבוקר כשהתבקשתי להגיב. אני לא מעוניינת להטיף מוסר לאף אחד וכל אחד צריך לפעול לפי מצפונו. לפי גישתי, במקום שנוי במחלוקת שעדיין לא נמצא בגבולותיה המוכרים של מדינת ישראל, ועדיין גרים בו מיליוני בני אדם משוללי זכויות, לעת עתה, זה לא המקום לבדר. אני בעד לנסוע לשטחים כדי לדבר, אך לבדר זה משהו אחר ומטעה".





ניני התייחסה למחאות ה-BDS והקריאה של זמרים כמו רוג'ר ווטרס להחרים את מדינת ישראל: "יש הבדל בין מדינת ישראל לשטחים. יש את מדינת ישראל בגבולותיה המוכרים ויש את השטחים הכבושים בהם אנשים עדיין חיים שם תחת משטר צבאי. אני נגד החרם, ה-BDS הוא דבר לא חכם, לא נכון ולא אפקטיבי". היא הסבירה כי "מדינת ישראל היא מדינה דמוקרטית שיש בה עשרות אנשים שפועלים למען השלום ולא נכון להחרים אותה. מצד שני ראוי לדעתי האישית להתייחס אחרת לשטחים הכבושים".


ברי סחרוף. צלם: דניאל יוסופוב
ברי סחרוף. צלם: דניאל יוסופוב


"ביהודה ושומרון חיים כמיליון ערבים שלא חיים תחת כיבוש מאז הסכמי אוסלו", דמרי תיקן, "האחריות היא על הרשות הפלסטינית. יש להם המנון, שפה, ממשלה שדואגת להם לבריאות, כלכלה, חינוך ועוד. הם בונים בתים היכן שהם רוצים ואם אנחנו רוצים או לא יש שם מדינה. אני בעד להכיל את הריבונות על שטחי C כדי לספק שירותים גם למיעוט הערבי שיחיה שם".