ראש הממשלה בנימין נתניהו השוהה בביקור בליטא התייחס לסערה סביב עבודות הגשר בנתיבי איילון שהיו אמורות להיערך בשבתות ובוטלו בהוראת השר ישראל כ"ץ. לאחר שאמר מוקדם יותר כי "לא סביר לחסום את התנועה באיילון באמצע השבוע", שינה נתניהו את הטון ונתן גיבוי לשר התחבורה שלו. "סומך על השר ישראל כ"ץ שיטפל בנושא העבודות על הגשר ושימצא את הפתרון המיטבי״, נמסר בהודעה. 


נתניהו עם ראש ממשלת ליטא. צילום: ללא

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס הבוקר עם המראתו לליטא, לדברי ישראל כ"ץ, שהודיע כי החליט למנוע את קיום עבודות הקמת גשר "יהודית" בתל אביב בשבתות. לדבריו, "אני לא חושב שזה סביר לסגור תנועה, בשיא התנועה באמצע השבוע באיילון. אני חושב שהדבר הזה מובן וגם יילקח בחשבון. אני לא חושב שתהיה הפרעה כלשהי בתנועה".



על פי פרסום ב"החדשות" ראשי המפלגות החרדיות באו בטענות ללשכת נתניהו לאחר הביקורת שהעביר נתניהו. "צאו מסיפור הגשר, אל תתערבו ואל תלבו אותו. התדרוך שהוצאתם רגע לפני המהדורות פגע בנו, זה היה סוג של פיגוע תקשורתי", אמרו בהתייחסות להודעת נתניהו אמש עליה חזר הבוקר. בסיום השיחה אמרו אנשי נתניהו לראשי המפלגות החרדיות כי "השר כ"ץ מטפל נכון במשבר, לא נתערב".


במקביל שלח הערב מנכ"ל עיריית ת"א מנחם לייבה מכתב למנכ"ל נתיבי איילון איתמר בן מאיר בו דרש להתחיל בביצוע עבודות התקנת קורות הפלדה לגשר יהודית כמתוכנן בסוף השבוע הבא. לייבה טוען כי לשר התחבורה ישראל כ"ץ לא הייתה הסמכות להורות לנתיבי איילון על דחיית העבודות ודורש מנתיבי איילון תשובה עד יום ראשון. 

  

"לפני חודשים רבים פניתם לכל הגורמים הרלוונטיים וערכתם תיאומים מלאים למבצע זה וביניהם משטרת ישראל, רכבת ישראל, רשות ניקוז הירקון ונתיבי ישראל. במסגרת זו אף התקבלה החלטת המשטרה לאשר את העבודות בשבת בלבד כאשר תנועת הרכבות מופסקת, נפחי התנועה קטנים והפגיעה בחיי השגרה מינימלית", ציין לייבה, "באמצע שבוע לא ניתן לאשר חסימה של נתיבי איילון לזמן ארוך כל כך הן בהיבט הציבורי והן בהיבט הבטיחותי".
 
לייבה ציין עוד כי בהתאם לבקשת נתיבי איילון בוצעו כל התיאומים והאישורים לביצוע העבודות ביום שישי החל מהשעה 17:00 בעוד עכשיו "עקב התערבות של שר התחבורה, החסר כל היכרות מקצועית עם הנושא, הודעתם לנו אתמול על כוונתכם לבחון מחדש את העניין במטרה למצוא פתרון כלשהו". כתב לייבה במכתבו החריף, "לאור לוח הזמנים הדחוק הרינו מודיעים שככל שלא יימצא פתרון לנושא עד לבוקר יום ראשון הנכם נדרשים לבצע את העבודה כפי שסוכם או כפי שהתחייבה החברה".
 
בהמשך טוען עוד לייבה כי "לשר התחבורה אין כל סמכות לצוות על החברה כיצד לפעול בעניין עבודה בשבת והוא אינו רשאי להורות לחברה להימנע מעבודה ביום זה לא רק שאינכם חייבים להיענות לרצונותיו, אלא שהדבר אף אסור עליכם לפי דין". לייבה טוען כי בניית הגשר בעלות של כ-70 מיליון שקל הממומן בידי העירייה נועדה לרווחת הציבור ומזהיר: "העירייה לא תשלים עם עיכובים בלתי ענייניים בהשלמת הגשר והעמדתו לרשות הציבור". ראש העירייה רון חולדאי כבר הזהיר כי העירייה תעתור לבג"צ אם העובודות לא ייבצעו כמתוכנן

כזכור, אתמול הורה שר התחבורה לחברת נתיבי איילון להקפיא לאלתר את ביצוע העבודות המתוכננות להקמת גשר יהודית מעל נתיבי איילון, ולהגיש לו בהקדם תכנית לביצוע העבודות בדרכים אחרות, כולל במהלך שעות הלילה המאוחרות.

קודם לכן, מסר כ"ץ כי ההודעה של עיריית תל אביב על הקמת הגשר וסגירת ציר נתיבי איילון לתנועה במהלך שישה סופי שבוע, לצורך ביצוע העבודות, היא הודעה מקוממת ומיותרת. לדברי השר כ"ץ, גם דרך הביצוע שנבחרה להקמת הגשר נראית כבעייתית ועלולה לפגוע פגיעה קשה ולא מידתית בכלל הציבור במהלך סופי השבוע.