מכה לפלסטינים: ארצות הברית הודיעה הערב (שישי) כי היא תקצץ יותר מ-200 מיליון דולר מדמי הסיוע הכלכלי שהיא מעבירה לרשות הפלסטינית ולרצועת עזה לטובת פרוייקטים אחרים, אותם היא לא פירטה. מקור במחלקת המדינה אמר לסוכנות רויטרס כי "ארצות הברית בחנה את הסיוע לרשות הפלסטינית ביהודה ושומרון ורצועת עזה כדי להבטיח שהכספים מושקעים בהתאם לאינטרס האמריקאי", והוסיף כי כתוצאה מאותה הבחינה והנחייתו של טראמפ "אמריקה תעביר יותר מ-200 מיליון דולר שהיו אמורים להגיע לתוכניות ביו"ש ועזה לפרוייקטים בעלי עדיפות גבוהה במקום אחר".



בכירת הרשות הפלסטינית חנאן עשראווי הגיבה להודעה, והאשימה את ממשל טראמפ בניסיון סחיטה מצד הבית הלבן. "הממשל האמריקאי משתמש בסחיטה ככלי פוליטי", האשימה עשראווי והוסיפה, "העם הפלסטיני והנהגתו לא ייכנעו לאיומים, ולא ניתן לאלץ אותו לציות, זכויותינו אינן למכירה". עוד אמרה הבכירה כי "אין תהילה בבריונות או בענישה של עם תחת כיבוש. הממשל האמריקאי כבר הציג את אופיו המרושע בשיתוף פעולה עם הכיבוש הישראלי וגזילת האדמה ומשאביה, עכשיו הוא מציג רוע כלכלי ומעניש את הקורבנות".



המהלך האחרון ממשיך את הקו הסותר של הממשל האמריקאי הנוכחי, כאשר מצד אחד הוא מודיע על רצונו להגיע ל"עסקת המאה" בין ישראל לפלסטינים, ומדגיש את היותו מתווך נייטרלי בסכסוך, ומצד שני מתעמת פעמים רבות עם הרשות הפלסטינית, שניתקה קשר עמו אחרי הצהרת הנשיא דונלד טראמפ כי הוא מכיר בירושלים כבירת ישראל, והעברת השגרירות אליה.



בנוסף לקיצוץ זה, הממשל האמריקאי העביר בשנה האחרונה את חוק טיילור פורס, שמקזז מדמי הרשות הפלסטינית כספים שהיא מעבירה למשפחות טרוריסטים, וכמו כן היא קיצצה בתקציב הסיוע לארגון הסיוע לפליטים פלסטינים אונר"א. ההודעה על קיצוץ הסיוע מגיעה רק חודש לפני התאריך המשוער בו אמור הצוות האמריקאי למזרח התיכון, שגריר ארה"ב בישראל דיוויד פרידמן, ונציגי הממשל ג'ארד קושנר וג'ייסון גרינבלט להציג את התוכנית האמריקאית, אך נראה כי הדם הרע בין המוקטעה לבית הלבן, וההתגייסות הערבית לטובת הפלסטינים, מבטיחים שהתוכנית תישאר על הנייר בלבד.