פעילי שמאל מארגון תעאיוש דיווח כי הותקפו היום (שבת) בעת סיור שערכו באזור מצפה יאיר שבדרום הר חברון, על ידי 15 מתנחלים תושבי המקום. לטענת הפעילים, הם הותקפו במכות ובאבנים/ במקום היו נוכחים ארבעה חיילים שהזעיקו תגבורת ועזרו בפינויים. כוח משטרה שהוזעק למקום פתח בחקירה והחל בביצוע פעולות ראשוניות לבירור נסיבות המקרה.
הפעילים, שנפצעו באורח קל, קיבלו טיפול רפואי במקום על ידי צוותי מד"א וארבעה מהם פונו להמשך קבלת טיפול בבית החולים סורוקה בבאר שבע.

פפה גולדמן, אחד הפעילים שהותקפו, סיפר למעריב אונליין על המקרה: "זאת לא הפעם הראשונה שלי בסיורים כאלה, אבל לא נתקלנו באלימות קשה שכזו בעבר. כשהתקרבנו ליישוב התחילו לרדת ממנו מתנחלים. הם התחילו לתקוף אותנו ולזרוק עלינו אבנים גדולות ודחפו אותנו מהטרסה שעמדנו עליה. גם אחרי שנפלנו, הם המשיכו לתקוף אותנו". 

צילום: נסר נוואג'עה, בצלם
 
עוד הוסיף גולדמן: "בשלב זה החיילים שהיו לידינו כל הזמן התערבו וניסו להגן עלינו,  אבל זה היה מעט מדי ומאוחר מדי. מתוך השישה שיצאנו, ארבעה, בהם אני, נזקקו לטיפול רפואי. גם שברו לנו מצלמות. לא ניתן להם לשבור אותנו ונמשיך להגיע. גנבו לנו את המצלמות, ולא הפסיקו לגדף אותנו גם כשהיינו באמבולנסים. החלטנו לא להגיש תלונה כי אין לנו אמון בכך שהמערכת תטפל כמו שצריך באירוע. עובדה אחת - כוחות הביטחון היו בשטח ואין עצורים".
 
ח"כ מיכל רוזין (מרצ) אמרה כי תפנה לשר הביטחון בעקבות התקיפה. "זו הוכחה נוספת שפרדיגמת ה'קיצונים משני הצדדים' אינה קיימת. אלימות כלפי פעילי שמאל הפכה לעניין שבשגרה והיא מוזנת וצומחת מקריאות הסתה בלתי פוסקות. לרוב כוחות הביטחון 'מעלימים עין' והממשלה שותקת וממשיכה בהסתה. התוצאה היא תקיפה אלימה של פעילי שמאל בדרום הר חברון שמצטרפת לתקיפה אלימה של שלושה אזרחים בחוף קריית חיים, רק כי הם ערבים. זה כבר לא מדרון חלקלק אלא מציאות מסוכנת. בכוונתי לפנות בדחיפות לשר הביטחון בדרישה להורות בבדיקה דחופה ומקיפה בנושא", ציינה רוזין.

צילום: נסר נוואג'עה, בצלם