נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, האשים היום (שבת) את הבולשת הפדרלית בכך שלא בדקה בחקירתה "עשרות אלפי אימיילים" של מזכירת המדינה לשעבר הילרי קלינטון ואמר כי יתכן ויתערב בעניין בעצמו. "סיפור גדול יצא על כך שה-FBI התעלם מעשרות אלפי אימיילים של הילרי המושחתת. הוא גם נתן מידע כוזב על הבחירות. אני בטוח כי בקרוב נגיע לשורש כל השחיתות הזו. יתכן כי אאלץ להתערב בנקודה כלשהי", כתב הנשיא בחשבון הטוויטר שלו.
טראמפ התייחס לדיווח באתר "ריל קליר אינווסטיגיישנס" לפיו "תקלה טכנית" פגעה ביכולתו של ה-FBI להשוות בין האימיילים של מועמדת המפלגה הדמוקרטית לשעבר שהיו ברשותו, לבין האימיילים החדשים שהתגלו ב-2016 במחשבו של חבר הקונגרס הדמוקרטי לשעבר אנתוני וינר, בעלה של העוזרת הבכירה לקלינטון, הומה עבדין.
לפי הדיווח, הבולשת בחנה ישירות רק 3,077 מתוך 694 אלף אימיילים עבור מידע מסווג. בכיר בבולשת אמר לאתר כי "מרבית האימיילים מעולם לא נבדקו". הנשיא האמריקאי צייץ כי הבולשת נמנעה "במכוון" מלבחון את האימיילים שנמצאו. "הבולשת הסתכלה רק על 3,000 מתוך 675 אלף מהאימיילים של הילרי קלינטון המושחתת. הם בכוונה לא הסתכלו על האסונות. ה-FBI הסתכל על פחות מאחוז מהאימיילים".

טראמפ כתב גם כי שר המשפטים ג'ף סשנס לא מבין "מה קורה" במשרדו בנוגע לחקירת התובע המיוחד. "ג'ף סשנס אמר כי הוא לא ירשה לפוליטיקה להשפיע עליו אבל הוא לא מבין מה קורה מתחת לעמדת הפיקוד שלו", צייץ הנשיא. הוא הוסיף כי "רוברט מולר שנמצא בניגוד אינטרסים וכנופיית 17 הדמוקרטים הכועסים עושים מה שברצונם בעוד שמתעלמים מהשחיתות האמיתית. לא היה כל תיאום (עם רוסיה)". סשנס פסל עצמו בשנה שעברה מאחריות על חקירת קמפיין טראמפ.

כזכור, דוח של מבקר משרד המשפטים האמריקאי קבע ביוני כי יתכן שסוכן ה-FBI לשעבר פיטר סטרוק האט במכוון את בדיקת האימיילים הנוספים שהתגלו במחשבו של וינר. סטרוק פוטר לפני כשבועיים מהבולשת הפדרלית. האימיילים התגלו במסגרת חקירה נפרדת שעסקה בחשד שוינר שלח תמונות בעלות אופי מיני לקטינות. 

סטרוק, הבכיר השני בדרגתו בחקירת קלינטון, היה אחד ממספר בכירים שנודע להם על קיומם של האימיילים הנוספים כאשר התגלו. אך הבולשת לא פעלה על מנת לבדוק אותם במשך כמעט חודש. החקירה נפתחה מחדש מספר ימים בלבד לפני הבחירות בנובמבר 2016. עם זאת, ראש הבולשת לשעבר ג'יימס קומי הודיע על סגירתה של החקירה השנייה ללא המלצות לכתב אישום נגד קלינטון.
 
הילרי קלינטון. צילום: גטי אימג'ז
הילרי קלינטון. צילום: גטי אימג'ז