לאחר שקיצץ מעל 200 מיליון דולרים בתקציב הסיוע לפלסטינים, ממשל טראמפ צפוי להודיע בתחילת ספטמבר על ביטול מבחינתו של זכות השיבה, כך דווח הערב (שבת) בחברת החדשות. על פי הפרסום, יפורסם דוח על מספר הפליטים הפלסטינים, כאשר על פי האמריקאים, ישנם חצי מיליון פליטים ועל פי אונר"א - חמישה מיליון.
כמו כן, טראמפ צפוי להכריז כי הוא שולל את ההגדרה של ארגון אונר"א, יעצור את תקציבו ביהודה ושומרון, ויצהיר כי מעמד הפליט הפלסטיני לא יעבור יותר בירושה. עוד צפויים האמריקאים לבקש מישראל לשקול מחדש את המנדט שהיא מעניקה לאונר"א ביהודה ושומרון, וזאת כדי לוודא שהמדינות הערביות לא יעבירו את הכסף במקום האמריקאים.
במועצה לביטחון לאומי בבית הלבן אמרו בתגובה לפרסום: "הממשל יודיע על המדיניות שלו בנושא אונר"א בזמן המתאים". יאיר לפיד הגיב בטוויטר לדיווח והחמיא לנשיא האמריקאי: "אם הידיעה על ביטול זכות השיבה לפלסטינים נכונה מדובר בצעד מדויק ומוצדק של טראמפ. העולם היה צריך לעשות את זה כבר לפני ארבעים שנה. מקווה שבקרוב תצא הודעה רשמית מהבית הלבן".


כאמור, משרד החוץ של ארה"ב הודיע אמש לקונגרס, כי ממשל טראמפ החליט לקצץ יותר מ-200 מיליון דולרים מכספי הסיוע לפלסטינים, בעקבות סקירה שנעשתה על המימון המגיע לרצועת עזה והגדה המערבית. בהודעה צוין, כי שלטון חמאס בעזה הוא סיבה לקיצוץ בכספים. "ההחלטה התחשבה באתגרים בפניהם ניצבת הקהילה הבינלאומית בבואה להעניק סיוע לעזה, היכן ששלטון חמאס מסכן את חיי האזרחים ומדרדר עוד יותר את המצב ההומניטרי והכלכלי", נכתב בהודעה הקצרה. משרד החוץ הדגיש כי כספי הסיוע נועדו להגן על אינטרסי הביטחון הלאומי של ארצות הברית ונועדו לייצר ערך למשלם המסים האמריקאי. 
 
בתגובה אמרה חברת הנהגת אש"ף ד"ר חנאן עשראווי, כי "הממשל האמריקני מפעיל סחטנות זולה כאמצעי להשגת מטרות פוליטיות אך העם הפלסטיני והנהגתו לא ייכנעו לאיומים וזכויותיהם לא ניתנות למכירה".
 
עשראווי האשימה, כי ממשל טראמפ נוקט "מדיניות של בריונות וענישה כלפי עם תחת כיבוש", והוסיפה כי צעד זה מהווה "פשיטת רגל פוליטית ומוסרית".
מזכ"ל הועד הפועל של אש"ף, סאיב עריקאת, כינה את ההודעה מבישה. "הסיוע איננו בבחינת חסד או טובה לעם הפלסטיני כי אם חובה של הקהילה הבינלאומית בתור מי שנושאת באחריות להמשך הכיבוש הישראלי", אמר עריקאת. "ארצות הברית מתנערת מהתחייבויותיה הבינלאומיות".
 
נביל אבו רודינה, סגן ראש הממשלה ושר ההסברה הפלסטיני, אמר כי החלטת ארצות הברית נועדה לאלץ את הפלסטינים לוותר על ירושלים. הוא הוסיף, כי "המהלך הוא חלק מהלחץ הפוליטי והכלכלי המתמשך על ההנהגה הפלסטינית".
 
לדבריו, "האמריקנים חייבים להיות מודעים לכך שלא יהיה שלום ללא מדינה פלסטינית שירושלים המזרחית היא בירתה". נציג הרשות הפלסטינית בארה"ב אמר, כי החלטת הממשל האמריקאי מוכיחה כי וושינגטון היא נגד השלום. חוסאם זומלוט אמר, כי "האמריקנים מפרקים עשרות שנים של קשרים עם הפלסטינים וזונחים את פתרון שתי המדינות".