אף שהתרחיש שלפיו הנשיא האמריקאי דונלד טראמפ יודח הוא ככל הנראה בלתי אפשרי, האפשרות שהמפלגה הרפובליקנית, שבראשה הוא עומד, תשלם את המחיר עבור "חטאיו" נראית ממשית בהחלט. "יום שלישי השחור". כך קוראים ליום שבמהלכו הורשעו שניים ממקורביו הקרובים ביותר לשעבר של טראמפ: איש סודו לשעבר, עו"ד מייקל כהן, וראש קמפיין הבחירות שלו לשעבר, פול מנפורט.



הרשעתם פגעה אנושות במעמדו של הנשיא האמריקאי. גל ההאשמות שהתפוצץ בתקשורת על מעשי שחיתות וביצוע הונאות מצדם של שניים "מאנשי הנשיא" לשעבר הכה בהלם את הרפובליקנים, הביך אותם וערער את ביטחונם בעתידם הפוליטי בגבעת הקפיטול. כמו למשל חבר הקונגרס תום קול, שבעברו עמד בראש גוף המסייע לקמפיינים של רפובליקנים. בתגובה להאשמות נגד כהן ומנפורט, אמר קול בין היתר: "היכן שיש עשן, ואכן יש פה הרבה עשן, כנראה שיש גם אש".



בדיוק כאשר בכירים רפובליקנים בסנאט ובקונגרס התחילו להשלים, רבים מהם מחוסר ברירה, עם נוכחותו של טראמפ כנשיא בבית הלבן, נוחתת עכשיו על צמרת המפלגה הפצצה הזו. הרשעות שניים ממקורביו לשעבר של טראמפ חושפות התנהלות פושעת ומושחתת ביותר מצדם, וחמור מכך, מעמידות את תמיכתם של רפובליקנים בכירים בנשיא בסכנה ולמעשה, מאיימות על המשך שלטון המפלגה הרפובליקנית בסנאט ובקונגרס.



ואם לא די בכך, הרי שהדיבורים על הדחה אפשרית של הנשיא מאלצים את הרפובליקנים לשקול מועמד אפשרי שעשוי להחליפו בבית הלבן. עבורם, מדובר בעיתוי הגרוע ביותר להתפוצצות הפרשיות הללו - פחות משלושה חודשים למועד בחירות אמצע הקדנציה.