אשרף אל עג'רמי, מקורב לאבו מאזן ולשעבר השר לענייני אסירים התראיין הבוקר (ראשון) לגל"צ והתייחס למדיניות ממשל טראמפ וההחלטה המסתמנת על קיצוץ בתקציב אונר"א ופגיעה במעמד הפליטים הפלסטינים. "אני חושב שזאת מדיניות חריגה מאוד", אמר, "זאת פעם ראשונה שנוהגים בסנקציות מול הרשות הפלסטינית ורוצים להכריח אותנו לקבל את התכנית שלהם לפתרון הסכסוך, זה מוביל אותנו להקצנה לגבי כל התהליך".

"אפילו הרבה ישראלים חוששים מהמדיניות", הוסיף, "זה מטרפד את הפתרון של שתי מדינות וכל שיח לשלום בין הצדדים. רוצים לקבוע מראש לגבי סוגיות מהותיות בסכסוך שאף אחד לא יכול לקבוע, רק במשא ומתן או בהתערבות בינלאומית. אי אפשר בצעדים חד צדדים. זה מביא להקצנה ברחוב הפלסטיני שמקצצים בתקציבים של הרשות הפלסטינית. זה מביא למצב כלכלי קשה וזה מוביל להקצנה ואולי לאלימות גם כן". 
לגבי הטענות שהכסף האמריקאי מגיע למחבלים ומשפחותיהם אמר כי "האמריקאים מדקדקים בכל הסיוע שלהם לאן הוא הולך. אף פעם לא הייתה בעיה אפילו שביקשו לא לתת למחבלים ולחללים הפלסטינים הכסף לא הלך לשם. זה רק תירוצים מדיינים לאלץ ולכפות מדיניות על הרשות הפלסטינית שתקבל את המתווה האמריקאי. הם לא יכולים לכפות על אנשים לקבל עמדה אחרת מהעמדה הלאומית הפלסטינית".

"במקום לחזק את האנשים המתונים ברשות הפלסטינית הם עושים ההפך", התלונן אל עג'רמי, "זה לא יעזור לאמריקאים ולישראלים. אם נלך למצב כלכלי גרוע זה יכול ללכת לפיצוץ. 70 אחוזים מקבלים ברצועת עזה סיוע מאונר"א. גם בישראל מכירים בכך שהמצב הכלכלי-חברתי ברצועת עזה יכול להוביל לפיצוץ. האמריקאים חושבים שאם לא נקבל את המתווה שלהם לפתרון אנחנו צריכים לשלם וזה לא עובד".
"ההתנגשות בין טראמפ לכל העם הפלסטיני היא בלתי נמנעת", המשיך ואמר, "הפליטים יש להם זכות באו"ם ויש להם גוף באו"ם והם קובעים כמה פליטים יש ברחבי העולם. גם אנחנו והישראלים סיכמנו שאחת מסוגיות המהות היא הפליטים והיה משא ומתן עם אהוד אולמרט על הפליטים והיו אפילו הישגים בנושא. האמריקאים לא יכולים לקבוע לכולם, אפילו שהם המעצמה הגדולה בעולם. הם לא יקבעו לנו".