מחלקת הסייבר בפרקליטות המדינה הגישה היום (ראשון) לבית משפט השלום באילת כתב אישום תקדימי נגד זוג הורים מאילת המואשמים בפגיעה מתמשכת בפרטיות ילדיהם בני ה-11 ו-14. כתב האישום, שהוגש על ידי עו"ד איתי גוהר, הוגש במסגרת פרשה שנחשפה לפני כשמונה חודשים, שבה הואשמו בנימין ברשישת ועופר סלע, תושבי אילת, בגין סדרת עבירות של שימוש בגופו של קטין להצגת פרסום תועבה, פרסום תועבה ובו דמותו של קטין, הטרדה מינית והתנכלות ועבירות של פגיעה בפרטיות.



במסגרת הפרשה שנחשפה, זוג ההורים, נגדם הוגש כתב-האישום, חתמו על הסכם עם מפעילים של אתר אינטרנט, שנועד לאפשר למשתמשי האתר לצפות בצילומים והקלטות בשידור רציף 24/7 מתוך חדרי הבית של משפחות שונות. על פי כתב-האישום, בתחילה הותקנו בבית מספר מצלמות ועם הזמן, על מנת להגדיל את האטרקטיביות של השידור מביתם, הסכימו ההורים להתקין מצלמות נוספות במקלחת, בחדרה של בתם הקטינה בת ה-11 ובחדרם של האחים הקטינים בני ה-14, זאת בעקבות הבטחה של מפעילי האתר כי ההורים יקבלו לידיהם תוספת תשלום חודשית בעבור הוספת המצלמות.



בעקבות הסכמת ההורים הותקנו ופעלו בסך הכל 11 מצלמות בביתם של ההורים והקטינים, ואלה צילמו, הקליטו ושידרו כל העת, ללא הפסקה, את הנעשה בבית. שלוש מצלמות בחדרה של הילדה הקטינה, שתי מצלמות בחדרם של האחים הקטינים, שתי מצלמות בחצר הבית, מצלמה אחת בחדר המקלחת והשירותים, מצלמה אחת בחדר השינה של ההורים, מצלמה אחת בסלון הבית ומצלמה אחת במטבח הבית.



המצלמות שהותקנו צילמו, הקליטו ושידרו ברציפות את הנעשה בבית, על פני רבבות שעות צילום במצטבר, ובכלל זה נקלטו הקטינה, האחים וקטינים נוספים שהתארחו בבית כשהם ברשות היחיד, וכאשר הם, בין היתר, במצבים אישיים, אינטימיים או מביכים. בין כלל התכנים שנקלטו במצלמות, צולמו, הוקלטו ושודרו גם תכנים המכילים חומרים מיניים ובו דמותם של קטינים.



מהפרקליטות נמסר כי ההחלטה על הגשת כתב האישום נגד ההורים נבעה מהפגיעה החריגה והקיצונית של הנאשמים בפרטיות ילדיהם, משך זמן ממושך, ובעבור רווח כלכלי. במקביל, משפטם של מפעילי אתר האינטרנט, ברשישת וסלע, ממשיך להתנהל בבית-המשפט השלום בפתח תקווה.