הקדנציה הסוערת של מירי רגב במשרד התרבות כללה בין היתר מאבקים רבים מול גיבורי התאטרון והקולנוע הישראלי. היום (ראשון) היא דיברה בתכנית הרדיו של אראל סג"ל ורועי עידן ב-103FM על חוק הקולנוע שהיא יוזמת במשרדה, איימה לקצץ בתקציב הקולנוע ויצרה סערה חדשה. רועי עידן, תסריטאי במקצועו, התייחס בתחילה לחוק ואמר כי עקב אחרי הדיונים בוועדה והדו"ח, "שהעלה נושאים חשובים". לדבריו, "לאחרונה ראיתי את הרפורמה שהצעת ואני תוהה אם לא פספסנו. בדו"ח גיליתי שאחוז גבוה מהסרטים שקיבלו מימון היו בניגוד לחוות הדעת של הדרג המקצועי. חוק הקולנוע שאת יוזמת לא קוצב את זמני הכהונה של ראשי הקרנות אלא עוסק בלקטורים שהם פחות בעייתיים".



"חוק הקולנוע, כולל השינויים שנעשה בתמיכות הכלכליות, יעשה שינוי אדיר במועדון הסגור שנקרא הקולנוע הישראלי", ענתה רגב. "החוק יוביל לשינוי ולכהונה שתתחלף כל ארבע שנים. ברגע שתהיה תחלופה נוכל להביא לידי ביטוי תפיסות שונות לקרן. במקביל נשנה גם את הלקטורים. עד היום ניהלו את הקולנוע הישראלי כאילו הוא עסק פרטי, מעתה זה לא יוכל להיות. נקים קרן חדשה שתאפשר ייצוג גם לפריפריה".



כשנשאלה אם תקציב הקרן החדשה יהיה בנוסף לקרנות הקיימות, השיבה כי "יש לנו כעת כ-80 מיליון שקלים למשרד התרבות. אנסה להגדיל את התקציב ל-100 מיליון שקלים. במידה ולא אצליח, 80 מיליון שקלים יצטרכו להתחלק בין כולם. בדצמבר פג חוק הקולנוע והסכם הקולנוע, ואם עד אז לא אצליח להעביר את החוק החדש, לא אחתום על 80 מיליון השקלים ותקציב הקולנוע יירד ל-30 מיליון שקלים".





על ההודעה של הנשיא טראמפ, לפיה ברצונו לקצץ בכספי הסיוע לרשות הפלסטינית, אמרה כי "הנשיא ביצע כמה צעדים טובים מאוד עבור ישראל בנושא איראן. אונר"א תמיד הייתה חלק מתעמולת הפליטות שסייעה לטרור. הפלסטינים הנציחו את הפליטות כחלק מהנרטיב, במקום לשקם הם העדיפו להציג אותם כמסכנים במטרה להראות את חשיבות זכות השיבה. זה כל הסיפור. אונר"א סיימה את תפקידה. מדינת ישראל קיימת ותמשיך להתקיים לעד. אנחנו נשמור על מדינת הלאום היהודית ועל בירתו המאוחדת ירושלים".



השרה רגב הגיבה לרגיעה ברצועת עזה ולהכחשה של שר הביטחון לקראת הסדרה ברצועה: "אין מצב שצה"ל עובד על תוכנית כזו או אחרת ללא הנחייה משר הביטחון. צה"ל לא מדבר באופן רשמי על תוכנית קיימת של הסדרה. אולי יש דיבורים שאני לא מכירה את פרטיהם לעומק. אנחנו לעולם נשמור על הזהות שלנו כמדינת העם היהודי, לא נוותר על שטחים ולא על מצבנו הביטחוני".



"מתביישת שזו שרת התרבות של ישראל"
ח״כ עפר שלח, יו״ר סיעת יש עתיד, הגיבה על דבריה של שרת התרבות והספורט: ״רגב מאיימת שאם חוק הקולנוע הגרוע והפוגעני שלה לא יאושר, היא תקצץ את תקציב התמיכה בקולנוע הישראלי מ-80 מיליון שקלים ל-30 מיליון. זה מנוגד לחוק הקולנוע, ואין עדות טובה מזו לכך ששרת האי-תרבות שונאת תרבות, לא מבינה את תפקידה ובאה להרוס כל חלקה טובה. במדינה נורמלית, ראש הממשלה היה מפטר הבוקר את מירי רגב. אני קורא ליו״ר ועדת החינוך, ידידי יעקב מרגי, לבלום מייד את הדיונים בחוק הקולנוע ולא לחדש אותם עד ששרת האי-תרבות תחזור בה". 
יו"ר מרצ, ח"כ תמר זנדברג, תקפה גם היא: "כמה חוצפה יש לשרה שאחראית על התרבות פשוט לגזום את הענף הכי מצליח בתרבות הישראלית בשביל קומבינות פוליטיות. על ראש הממשלה להתערב מיידית ולהוריד את הידיים של רגב מהתרבות הישראלית ומהקולנוע הישראלי ולעצור את גישת 'מה שווה הקולנוע אם אנחנו לא שולטים בו'. אני מתביישת שזאת שרת התרבות של ישראל, אני מתביישת בתרבות הפוליטית של הממשלה הזאת".

ח"כ מאיר כהן, החבר וועדת החינוך, הגיב לדבריה של רגב: "קולנוע שלא שולטים בו, שווה פחות! השרה רגב מאיימת שאם חוק הקולנוע הפוגעני שלה לא יאושר, היא תקצץ את תקציב התמיכה בקולנוע הישראלי מ-80 מיליון שקלים ל-30 מיליון. זו עדות  לכך ששרת התרבות  פועלת ממניעים פוליטיים בלבד ואינה רואה את טובת הקולנוע הישראלי. אפעל בכל כוחי לבלום את הצעת החוק עד שהיא תחזור בה מהאיום. הזלזול שלה בכנסת חסר תקדים, הגוף המחוקק אינו חותמת גומי לקפריזות הפוליטיות שלה".