לפני כשנה וחצי הוזמנתי להופעה של יוצר וזמר כישרוני, שחולל סביבו באזז כבד בתעשייה כסינגר־סונגרייטר מבטיח בשמי המוזיקה הישראלית. שמו היה מוכר לי, אבל למעט שיר או שניים, לא ידעתי במי מדובר. ואז הוא עלה לבמה, ביישן וצנוע, חמוש בגיטרה, ומיעט לדבר, אך כשהוא שר, הרגשת את הלב שלו מונח במלואו בפני הקהל, ששר בעל־פה את כל מילות שיריו. וגם אם לא הכרתי חצי מהשירים עד אותו הרגע, אי אפשר היה שלא להתרגש מהזמר הצעיר והמבטיח.



לזמר קוראים ניב דמירל, והמופע היה השקת אלבום הבכורה שלו "בין הסימנים" (2017), שהניב להיטי רדיו כמו "הנקודות החלשות", "את אוהבת אותי כמו שאני" ובעיקר הלהיט "השעות הקטנות", שכיכב בצמרת מצעדי הפזמונים של גלגלצ וכאן גימל.





"אני מודה על הזכות שניתנה לי להקליט את 'השעות הקטנות'", אומר דמירל כעת. "השיר הזה תרם רבות לפריצה שלי. תמיד כיף לשמוע שהקהל מבקש אותו שוב ושוב, ולדעת שזה לא להיט אינסטנט של חודש־חודשיים. זה מסוג השירים שאני מחפש תמיד להקליט".



עוד בטרם "השעות הקטנות", פרץ דמירל (23) לתודעה בריאליטי "דה ווייס 3" (2014), סופח לנבחרת של מוש בן ארי והגיע למקום הרביעי בגמר. מיד עם סיום התוכנית, החל לעבוד על אלבום הבכורה שהצליח יפה.



בעודו נישא על גלי ההצלחה של התוכנית ואלבום הבכורה, הוזמן דמירל ביולי 2017 לארגנטינה כדי להקליט מיני־אלבום בספרדית בחברת התקליטים וורנר מיוזיק גרופ. "נסעתי לארגנטינה, ובמשך חודש התחברתי למוזיקאים מקומיים, הקלטתי חומרים ולמדתי ספרדית", מספר דמירל. "בשלב מסוים חזרתי לארץ, כי בער בי ליצור מוזיקה בישראל והחלטתי להתמקד בזה ולהקפיא את ההקלטות בארגנטינה. אני עוד אחזור לזה".




אתה חולם על קריירה בחו"ל?
"אני חולם על קריירה, נקודה, ואני מאמין שעוד אעשה משהו בחו"ל בעתיד".

בימים אלה יצא לרדיו שירו של דמירל "מול כל מה שעברנו", סינגל שלישי מאלבום שני עתידי. זהו שיר רומנטי שכתב והלחין לו עידן חביב. "העבודה עם עידן, בייחוד לאור העובדה ששנינו יוצרים וכותבים בעצמנו, הייתה עניין מאתגר ומרתק. כששני יוצרים חוברים יחד, כל אחד מביא את החבילה הגדולה שלו, ויחד נוצר משהו מיוחד. המפיק המוזיקלי אריאל טייכמן חיבר בינינו. בדיוק יצאתי ממערכת יחסים רומנטית ונכנסתי למערכת יחסים יצירתית עם עידן, שהוא מוכשר ברמות".

השיר מוקדש למישהי ספציפית?
"הוא לא מוקדש למישהי ספציפית, אבל יכול להיות מוקדש לכל מי שאוהבים. הוא מדבר על כך שהאהבה נשארת, למרות כל הקשיים. כששמעתי אותו לראשונה, לא כל כך הבנתי את זה, אבל בהמשך למדתי כמה השיר בעצם אופטימי".



רוב השירים שלך רומנטיים למדי. אתה כזה גם במציאות?
"משתדל להיות".

איזה תהליך עברת מאז אלבום הבכורה ועד היום?
"החלפתי ניהול וצוות, למדתי להיות יותר עצמאי ולעמוד בכוחות עצמי ולהתמקד ביצירה שלי".

עד כמה אתה מייחס חשיבות לטקסטים שאתה שר?
"סטרומאה אמר שהמוזיקה והעיבוד הם החלק הכי חשוב בשיר, ואני מאמין שגם לטקסטים יש משקל מהותי. אני מעורב מאוד בכל השירים שאני מקליט".

ניב דמירל מארח את האחיות כרקוקלי, הערב ב־22:00, זאפה תל אביב