לאחר פרסומים רבים בנושא, ח"כ סתיו שפיר הודיעה הערב (ראשון) כי לא תרוץ לראשות עיריית תל אביב. "אז קודם כל, אני רוצה להגיד המון תודה לרבים רבים מכם שכבר הציעו לי את העזרה והתמיכה שלהם, והתנדבו לעזור לי להפוך לראשת העיר הראשונה של תל אביב יפו. ריגשתם ושימחתם אותי מאוד. המון תודה גם לכל אלן שדווקא ממש ביקשו ממני לא לרוץ – כי רוצים ומצפים שאני אמשיך להילחם איתכם ובשבילכם בזירה הארצית, בכנסת. אני מעריכה את זה, מאוד", כתבה שפיר בפייסבוק.

"באמת שקלתי לרוץ. אני חושבת שהבחירות הקרובות הן הזדמנות נדירה להשלים את המהפכה שהתחלנו לפני שבע שנים ברחובות, כשצעדנו וצעקנו יחד "צדק חברתי", והמשכתי בכנסת, עם חקיקת חוק השכירות – החוק הראשון זה עשרות שנים שנועד להגן על שוכרי הדירות בישראל", הוסיפה שפיר. 

חברת הכנסת התייחסה לאירועים האחרונים בקרית חיים ובדרום הר חברון וטענה כי מדובר ב"מצב חירום". "עשרות מתנחלים תקפו השבוע שישה פעילי שמאל, בעטו בהם והיכו אותם עד שפונו באמבולנס לבית החולים. שלושה ישראלים הותקפו שלשום בחוף הים במקלות ובסכינים – רק כי הם ערבים. תושבי הנגב חיים בחרדת שריפות, שיגורים ואזעקות, כי אף אחד בממשלה הזו לא חושב שהגיע הזמן לקחת יוזמה ולהביא פתרון אמיתי וארוך-טווח לסכסוך בינינו לבין הפלסטינים. השבוע פורסם שמחירי הדירות עלו שוב, גם שיעורי האבטלה, ומוצרי המזון התייקרו, לקראת החגים", אמרה.


"אבל בממשלה עסוקים בדבר אחד: בלרדוף אמנים, אקדמאים, עיתונאים, עמותות, שופטים. ראש הממשלה, ששקוע עד צוואר בחקירות שחיתות ושוחד, ממשיך להפיץ יום-יום את המסר היחיד שלו: שנאה. הוא מוקף בשורה של חשודים ובריונים, שמנסים להרוס את החברה שלנו ולפלג אותנו מספיק כדי שלא נשים לב שיש להם אפס תוכניות בשבילנו. אפס תושייה. אפס פתרונות".