מייק ביילי, תושב ירושלים, ידוע כתומך נלהב של מדינת ישראל. בתפקידו הוא משמש כמנהל פיתוח של קרן היסוד והוא לא מפסיק לדבר בשבחה של המדינה. לכן, הוא כל כך הזדעזע כשראה את ערימות הלכלוך ליד מנורת הכנסת. "בזמן שהממשלה מחוקקת את חוק הלאום, שהופך את המנורה לסמל משמעותי יותר, היא מזניחה את הסמל הזה ומאפשרת לכל דכפין לזרוק במקום לכלוך. חוק הלאום? מה עם חוק הניקיון?", שואל ביילי.



המנורה המפורסמת הניצבת מול בניין הכנסת ניתנה למדינה ב־1956 על ידי חברי הפרלמנט הבריטי. היא נבנתה על ידי האמן היהודי בנו אלקן, שעמל במשך שש שנים ליצור סמל שעליו דימויים הלקוחים מההיסטוריה של העם היהודי, ובכללם הכיתוב "שמע ישראל".



ביילי פנה בנושא ללשכת מנכ"ל הכנסת וללשכת יו"ר הכנסת יואל אדלשטיין, אבל לדבריו הם לא מיהרו לפעול. "איך ייתכן שבמקום כזה, שהוא כל כך משמעותי למדינה, לא מנקים? זה לא נתפס. אנשים נוסעים לרומא כדי לחזות בהקפלה הסיסטינית. הם נוסעים לפריז כדי להתבונן בהערצה בפסל ונוס ממילו. נוסעים לפירנצה כדי לראות את דלתות הברונזה של בית הטבילה שיצר גיברטי ולבסוף הם נוסעים לירושלים כדי לראות את המנורה הכבירה המתנוססת על גבעת ציון. ומה הם רואים כשהם מגיעים לכאן? לכלוך".



מעיריית ירושלים נמסר כי "המנורה נמצאת בשטח השייך הכנסת". מדוברות הכנסת טרם התקבלה תגובה.