על רקע פרשיות הפדופיליה החמורות האחרונות שנחשפו, סיפרה היום (חמישי) אושיית הטלוויזיה צופית גרנט בתכניתה של סיוון כהן ב-103FM על חוויה כואבת שמלווה אותה כל חייה. לדבריה, כשהייתה בת 9, סבלה מתקיפה מינית חמורה שנמשכה זמן רב: "יש קשר שתיקה איום ונורא בעניין הפדופיליה. הייתי קורבן במשך שנה וחצי לשכן שלי, שהיה כמו האור בחיי. הוא הציל אותי כשאמא שלי עבדה ופחדתי להיות לבד בבית. יום אחד הוא הזמין אותי אליו הביתה".



"כשמבוגר ממתיק עם ילד סוד, ומאיים שאם הסוד יתגלה עלול לקרות משהו רע להורים, הילד הופך להיות אחראי להורים שלו. זה חורבן של בית, לא רק של עולמו של הילד. זו התמודדות יום יומית עם פצע שקשה מאוד לטפל בו".



"נשים רבות שעברו לזנות עברו התעללות מינית בילדותן", סיפרה גרנט. "כילדה, עברתי את זה בפנימייה כמדריכה, היה מאוד קל לפגוע בי והפכתי להיות נפגעת סדרתית. כל כך הרבה אנשים יוצאים לחופש בעקבות החוק שלא יודע לטפל בזה כמו שצריך. כדי לבסס הרשאה של פדופיל, יש צורך בעדות של ילדים קטנים, ומכיוון שזה מאוד קשה מביאים חוקר ילדים שיעיד בנושא. עורכי דין טובים יכולים לקעקע את העדויות הללו וזה מתמסמס".





דורון הרמן, כתב הפלילים של "חדשות עשר", הסכים עם גרנט באשר לבעייתיות שבחוק, ואמר כי "כשהתחלתי לעבוד על סדרה שעשיתי על פדופיליה, הגעתי לבית המשפט לשמוע את סיפורו של פדופיל שעומד למשפט בפעם השישית, לאחר שלמרות הפיקוח עליו הוא הצליח להשתחרר ופגע בילדה בת ארבע בצורה מאוד קשה. כשנכנסתי עם המצלמה לאולם, השופטים עמדו לחתום על עסקת טיעון שמקלה מאוד על אותו הפדופיל. חודשיים אחרי שנכנסנו לצלם הודיעו לנו שעסקת הטיעון מבוטלת ושהפדופיל נשלח לשש שנות מאסר. במקרה כזה רואים כמה כוח יש לתקשורת בסיפורים הללו. כשיש חשיפה והד תקשורתי, תשומת הלב לפרשות מהסוג הזה מקבלות אור אחר".



הרמן התייחס גם לפרשת הפדופיליה שנחשפה הבוקר, במסגרתה נעצרו שני מורים שהתחזו ברשת לנערות, ואמר כי "זה לא מפתיע. הרבה מאוד מהפדופילים שאני נתקלתי בהם בעשור האחרון עבדו סביב ילדים". לדבריו, "באמצעות המניפולציות שלהם, הם מצליחים להגיע לסביבה כזו. צריך מצד אחד להרגיע את ההורים ולומר שמרבית המורים הם באמת נהדרים, אך יש גם אחרים. הרשת בשנים האחרונות מאפשרת אנונימיות גדולה והתחזויות, מה שגורם לילדים ליפול בפח".



"המסר שלי להורים הוא לאו דווקא לחשוש מהסביבה הפיזית בה הילדים נמצאים, אלא לשים לב לסביבת הרשת שילדיכם גולשים בה. אל תיקחו כמובן מאליו כל אדם שטוען שהוא בן 12 ברשת, שימו דגש על מה שקורה לילדים על המסך כי מרבית הפדופילים מרשים לעצמם לפעול שם".