כבר כמה שבועות שהן והם מתכוננים לקראת היום הנכסף. נושמים עמוק, מדמיינים כיצד תיראה הכיתה, בונים שיעורים. כבר כמה שבועות שהמורות והמורים שלנו, המנהלות והמנהלים - עובדים קשה מאוד כדי שפתיחת שנת הלימודים תשע”ט תיעשה בצורה הטובה ביותר.



בשנה החולפת, הגיעו אלפי אנשי חינוך למרכז הביקורים והסדנאות בבית הנשיא. הם הגיעו כדי להכיר מקרוב יותר את נשיאי ישראל לדורותיהם, את עשייתם וחזונם ואת “תקווה ישראלית” - תוכנית הדגל של בית הנשיא לחיזוק הממלכתיות ולביסוס השותפות בין ארבע הקבוצות המרכזיות המרכיבות היום את החברה הישראלית: חילונים וחרדים, דתיים וערבים. הם הגיעו ללמוד, אבל למעשה לימדו אותנו. כך זכינו להכיר מקרוב עשייה חינוכית משמעותית, לבטים ומחשבות על משמעות החינוך, ובעיקר - את הלהט והשליחות המלווים את המורות והמורים, האנשים שבידיהם אנחנו מפקידים יום־יום את ילדינו ונכדינו.



שאלה אחת שבה ועלתה בכל המפגשים הללו - איך נוכל לפתוח צוהר לתלמידות ולתלמידים שלנו לקבוצות השונות בחברה הישראלית, מבלי שאנחנו, המורות והמורים שלהם, מספיק מכירים אותן בעצמנו?



השנה צעדו משרד החינוך ובית הנשיא צעד קטן במסע גדול שהחל עם השקה משותפת של “מסע תקווה ישראלית”. במסגרת המסע נוסעות קבוצות של מורות ומורים ושל כיתות מבתי ספר שונים להכיר ולפגוש את החברה הישראלית ואת הקהילות השונות החיות במדינת ישראל. המסע הזה הוא אומנם צעד קטן, אבל אנחנו מקווים שיהפוך לחלק מובנה ומובן מאליו במסע החינוכי הגדול של מורי ישראל וילדי ישראל.



אנו יודעים שהכל מתחיל בחינוך, אבל ספק אם כולנו מבינים לעומק את כובד המשקל של המשימה החינוכית שנשות החינוך ואנשיו נושאים על כתפיהם בכל יום, בכל שעה, בכל בוקר שבו הם שמים פעמיהם אל הכיתות. מורות ומורים יקרים, היום יותר מתמיד אנו רוצים להודות לכם על השליחות, המקצועיות והמחויבות לדור העתיד. אתם אלו שעסוקים היום בבניין חברת המחר. איתכם ובהנחייתכם נגדל דור נוסף של צעירים וצעירות, מכל המגזרים, שיבטיחו יחד את עתידה ושגשוגה של מדינת ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית. שיבטיחו לכולנו עתיד של תקווה ישראלית.