כוחות צה"ל עצרו הבוקר (ראשון) שני מחבלים שניסו לבצע פיגועים באזור יהודה ושומרון (איו"ש). בשעות הצהריים נעצרה חשודה שככל הנראה התכוונה לבצע פיגוע. כשהגיעה למעבר קלנדיה פלסטינית היא העלתה את חשדם של המאבטחים, זאת לאור העובדה שנראתה הולכת באזור בו נכנסים כלי הרכב ולא הולכי הרגל. לעבר החשודה שלא נענתה להוראות אנשי הביטחון בוצע שימוש בגז פלפל ובחיפוש בתיקה התגלתה סכין. החשודה, תושבת קלנדיה בשנות ה-30 לחייה, נעצרה והועברה לחקירה במג"ב לבדיקת מניעיה.



השר לוין בתקוע

מוקדם יותר נעצר פלסטיני שהשליך אבנים לעבר ישראלי בחניון יער תקוע, ולאחר מכן ניסה לתקוף תושב היישוב עם מוט ברזל. לאחר האירוע בחניון, חדר המחבל לתוך היישוב, תוך שהוא פותח בקריאות "אללה אכבר", וניסה, כאמור, לתקוף תושב חמוש, אך האחרון השתלט עליו יחד עם שני אזרחים נוספים. לא היו נפגעים באירוע, שלאחריו פתחו כוחות צה"ל בסריקות על מנת לוודא שאין מפגעים נוספים באזור.



שר התיירות יריב לוין, ששהה ביישוב בזמן האירוע, סיפר: "הייתי בגוש עציון היום לרגל פתיחת שנת הלימודים, ותוך כדי הטקס הייתה כאן אזעקה, ואי אפשר היה שלא להתפעל ולהתרשם מהשקט הנפשי גם של הצוות המקצועי של בית הספר, וגם של התלמידים. אני חושב שפתיחת שנת הלימודים העוצמתית הזאת בגוש עציון וההתיישבות בכלל, מוכיחה ששום דבר לא ימנע מאיתנו למממש את הזכות שלנו בארץ שלנו, לקיים חיים יהודיים כאן באזור היפה והמיוחד הזה".



לפני כשלושה שבועות ניסה מחבל בן 30 מאום אל פחם לדקור שוטר בשער המג'לס שבאזור הר הבית בבירה וחוסל על ידי כוחות הביטחון. במשטרה אמרו כי לאחר מטרים ספורים פגש בצוות שוטרים כחולים המוצבים במקום, וניסה לדקור אחד מהם באמצעות סכין שאחז בידו. לאחר מאבק בין השוטרים לחשוד, הוא נורה על ידם ונוטרל. אין נפגעים בקרב שוטרים או אזרחים שהיו באזור.