איש העסקים רמי לוי, בעל השליטה החדש בקופיקס ובסופר קופיקס, מנסה לשקם את הרשת על חשבון הספקים. ל"מעריב" הגיע תוכנו של מכתב ששוגר בסוף השבוע מטעם החברה שבו נדרשים הספקים לוותר על לא פחות מ־10% מהתמורה המשולמת להם, ואף לבצע את הוויתור למפרע מ־1 ביולי 2018.
 
במכתב מנסה הרשת לשכנע את הספקים בחשיבות המהלך: "כידוע לכם, רמי לוי שיווק השקמה השלים את מהלך הרכישה שלו ברשת קופיקס וכעת היא בעלת השליטה בחברת קופיקס גרופ. רשת אורבן קופיקס כוללת 130 בתי קפה. הרשת עברה לאחרונה טלטלות רבות והפסדים תפעוליים. כעת המשימה של רמי לוי היא לשקם את רשת בתי הקפה ולחזור למסלול של ההצלחה כפי שהכרתם בתחילת דרכנו המשותפת. לכן, החל מה־1 ליולי אנחנו נחייב אתכם לתת הנחה נוספת של 10% כדי לשקם במהרה את רשת בתי הקפה". 
 
המכתב התקבל בקרב הספקים בהפתעה רבה. כבר היום הם מעניקים הנחה מיוחדת במחירי המוצרים, מתוך התחשבות בעובדה שמדובר ברשת דיסקאונט. זאת ועוד: מתח הרווחים שעליו עובדים הספקים הוא נמוך מאוד ולעתים הפרש של 10% הוא ההבדל בין רווחיות נמוכה למעבר להפסדים. עם זאת, מחשש להתעמת עם הנהלת קופיקס, הספקים  נמנעים מלומר בגלוי את דעתם על המהלך.

סניף קופיקס. צילום: אבשלום ששוני
סניף קופיקס. צילום: אבשלום ששוני

 

בתגובת לפניית "מעריב" נמסר מהנהלת קופיקס: "אנו עושים הכל על מנת להיטיב עם הצרכנים, ואנחנו לא מתייחסים לנושאים מסחריים בתקשורת".
בתוך כך, בסוף השבוע שעבר האסיפה הכללית של בעלי המניות ברשת קופיקס וסופר קופיקס אישרה ברוב קולות את רכישת השליטה על ידי רמי לוי. החברה, המנוהלת בידי איציק אניג'ר, מפעילה את בתי הקפה באמצעות חברת הבת אורבן קופיקס. הדוחות הכספיים לרבעון השני מצביעים על שיפור מסוים במצב הרשת, והיא סיימה אותו ברווחיות סמלית של 50 אלף שקל. יתרות המזומנים בקופת החברה הסתכמו ב־17.66 מיליון שקל. 
 
רשת קופיקס מונה 122 סניפי בתי קפה ו־30 סופרים בישראל. החברה חושפת כי החל מהרבעון השני של שנת 2018 הותאמו תנאי הסחר ותנאי התשלום עם ספקי הקבוצה העיקריים לתנאים של רשת חנויות רמי לוי. לוי עצמו רכש את סופר קופיקס בין השאר כדי להחדיר את קונספט המוצרים המוזלים גם למרכזי הערים. מלבד תשלום שכר דירה מוקטן, הוא החל כאמור בהפעלת לחץ על הספקים כדי להוריד מחירים. במקביל ממשיכה הקבוצה להרחיב את פעילותה ברוסיה וכיום היא מונה 58 סניפים במוסקבה, תשעה סניפים בסנט פטרסבורג וסניף אחד באירקוטסק.