שר החוץ האיראני, מוחמד ג'וואד זריף, הגיע היום (שני) לדמשק לפגישה עם בכירים סורים, כך דיווחה סוכנות הידיעות האיראנית תנסים. בשבוע שעבר הגיע למדינה שר ההגנה האיראני למדינה וחתם על הסכם שיתוף פעולה בין המדינות. 



הביקור מגיע על רקע ההכנות ההולכת ונשלמות של צבא אסד לקראת מתקפה משולבת על אידליב, מעוז המורדים האחרון שנותר במדינה. שר החוץ הסורי, ואליד אל־מועלם, אמר בתום פגישה עם מקבילו הרוסי, סרגיי לברוב, כי הם מתכוונים “להילחם בכל הכוח” עד לכיבוש העיר, ואף שלח מסר מרומז למערב כשהדגיש שהאויבים העיקריים הם לוחמי ג’בהת א־נוסרה במקום.



בראיון שהעניק ל”רוסיה היום” הוסיף השר הסורי כי “ננקה את אידליב מהטרור - באמצעות פיוס או באמצעים צבאיים. על הקהילה הבינלאומית להבין שמדובר באדמה סורית, וחובה על המדינה הסורית להשיב את כל אדמותיה. אין לאחרים זכות למנוע ממנה את השחרור”.

גם סגן שר החוץ הסורי, פייסל אל־מקדאד, הבהיר כי "המדינה הסורית נחושה בדעתה למגר את הנוכחות של ארגוני הטרור במחוז אידליב כדי להחזיר את הביטחון והיציבות ולשחרר את האזרחים החטופים בידי ארגונים אלו". במקביל, המורדים העבירו מסר משלהם למשטרו של אסד. “הקרב על אידליב לא יהיה טיול בפארק ולא מסע ציד”, הם כתבו במנשר שהפיצו. “כאן יהיו הכי הרבה פליטים בהיסטוריה של סוריה וכל האזור”. 
 
בינתיים, תושבי המחוז חוששים מהשלכות הקרב שעומד לפתחם, ובסוף השבוע האחרון אלפים יצאו להפגין בשלושה מחוזות נגד כיבוש המשטר. “יצאנו להפגנה נגד הקמפיין הצבאי במחוז בתמיכת רוסיה”, אמר ד”ר בשאר אל־באשא, אחד המשתתפים בהפגנה שנערכה בסוף השבוע בפרברי אידליב. “אנחנו לא נאפשר את כניסת המשטר אל האזורים שלנו. כל המורדים עומדים על כך שלא יהיה פיוס. הנפנו שלטים נגד ההצהרות של שליח האו”ם, שתירץ את המתקפה של המשטר בנוכחות של ארגוני טרור, אך התעלם משלושה מיליון אזרחים במחוז. לא רק תושבי אידליב היו בהפגנות. רבים מאלה שהפכו לפליטים בארצם, לאחר שגורשו על ידי המשטר ממרכז, דרום ומזרח המדינה, השתתפו בהפגנות הללו”.