יו״ר צעירי הליכוד דוד שאין הדיח היום (שני) את סגנו יואל נאגר מתפקידו בעקבות פגישתו עם יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן. "נדהמתי והזדעזעתי לשמוע מהתקשורת על פגישתו של יואל נאגר במסגרת תפקידו עם אבו-מאזן. זהו דבר שאינו מקובל עליי וכמובן שנעשה ללא ידיעתי וללא תיאום איתי", אמר.



"אבו מאזן הוא תומך הטרור אשר קורא לכיכרות על שם רוצחים, אנטישמי ומכחיש שואה ואינו מכיר במדינת ישראל כמדינת העם היהודי. מי שנושא בתפקיד בצעירי הליכוד לא יכול להצטרף בשום מצב לפגישה עם אדם כזה. בעקבות כך, שוחחתי עם יואל והודעתי לו על הדחתו לאלתר מתפקיד סגן יו״ר צעירי הליכוד והוא קיבל זאת בהבנה. זהו צעד יוצא דופן, כי בעיני נחצה כאן קו אדום שאינו תואם את המדיניות של צעירי הליכוד ואת ערכי הליכוד״.



 ח״כ קסניה סבטלובה מ"המחנה הציוני" הגיבה לצעד שנקט שאין: ״נתניהו מנהל מו״מ תחת אש עם החמאס שהוא ארגון טרור ומסרב לדבר עם אבו מאזן שהוא הגורם השפוי שמבטיח לקדם מציאות עם סיכוי לפיתרון ואי-אלימות. הצעד החמור שנקט ראש צעירי הליכוד מול סגנו יואל נאגר הוא צביעות ממדרגה ראשונה והתקבעות בעקשנות להתעלם מהגורם המתון האחראי היחיד שהוא גם השומר למעשה על ביטחוננו ברשות הפלסטינית. זוהי מדיניות בעייתית המקבעת מלכוד ודרדור של המצב״.


שקד מורג, מנכ"לית שלום עכשיו, התייחסה גם היא להדחה ואמרה: "אין גבול לשפל המוסרי של הליכוד שמדיח פעיל במפלגה בעקבות רצון לשמוע את הצד השני, זאת בזמן שנתניהו מנהל דיאלוג עם חמאס. הנוכחות של צעירי הליכוד בפגישה שיזמנו, היא עדות לכך שיש במפלגת הימין דור שמוכן לדון בהסכם מדיני, שלא מוכן לקבל את ההסתה וההפחדה של נתניהו. אנחנו שמחים שאפשרנו לקיים מפגש כה חשוב ומקווים שלליכוד יהיה את השכל להחליף לא את הפעילים שמביעים תקווה אלא את הנהגת המפלגה."

"אבו מאזן ושקד מורג. צילום: "שלום עכשיו
"אבו מאזן ושקד מורג. צילום: "שלום עכשיו

כזכור, אתמול נפגש יו"ר הרשות הפלסטינית, המנסה בשבועות האחרונים להעביר את המסרים שלו דרך שיחות עם גורמים ישראלים ומשלחות אשר מגיעות אליו, עם פעילי שלום עכשיו והתייחס להצעות האחרונות שקיבל על מנת להמשיך את תהליך השלום, ועל הניסיונות ליצור משוואה חדשה באזור. "צוות המשא ומתן מטעם נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, הציע תכנית מדינית שבסיסה קונפדרציה עם ירדן", אמר. על פי הפעילים, אבו מאזן הודיע שיסכים לתכנית כזאת רק אם ישראל תהיה חלק מהקונפדרציה. 



במפגש השתתפו גם המנכ״לית החדשה של הארגון, שקד מורג וחברי הכנסת מוסי רז (מרצ) וקסניה סבטלובה (המחנה הציוני). אבו מאזן טען כי קושנר וגרינבלט "שאלו אותי האם אני מאמין בפדרציה עם ירדן". אמרתי: 'כן', אני רוצה קונפדרציה משולשת עם ירדן ועם ישראל. שאלתי אם הישראלים יסכימו להצעה כזו". לדבריו, ארצות הברית עוינת כלפי הפסטינית ו״סוגרת את תהליך השלום. ארה״ב רוצה לחסל את אונר״א לגמרי". לאחר מכן הוסיף כי מבחינתו הוא תומך בביטחון לישראל ותומך במציאת פתרון לבעיית הפליטים.



אבו מאזן הוסיף: "70% מתושבי עזה הם פליטים. מרביתם חיים על הסיוע של אונר"א. אז הנשיא טראמפ אומר לבטל את אונר״א ולתת סיוע הומני לתושבי עזה. איך ייתכן שמחד מבטלים את אונר״א ומאידך מסייעים לפלסטינים בצורה הומנית?". לדבריו ישראל היא שמסרבת למשא ומתן עם הפלסטינים: "הרוסים יזמו מפגשים פעמיים, וכך היפנים, ההולנדים והבלגים, אך נתניהו מסרב לפגוש אותי". כמו כן הוסיף, על פי המשתתפים בשיחה, כי התיאום הביטחוני עם הצבא והשב"כ נמשך וכי הוא נפגש באופן קבוע עם ראש השב"כ: "אין לי שום קשר עם ממשלת נתניהו, אבל עם ראש השב"כ אנו יושבים תכופות. וגם מסכימים על 99 אחוז".



אבו מאזן הוסיף שהוא בעד חזון שתי המדינות ושהוא בעד מדינה מפורזת וכי נאט"ו ישמרו על הביטחון. אבו מאזן הוסיף: "יש לי בעיה עם נתניהו, לא עם הליכוד". הוא הדגיש כי הוא "נגד יוזמת טראמפ", הוסיף כי נפגש עמו ארבע פעמים, אך סיפר כי אין ביניהם קשר כרגע, אך לעומת זאת הוא נפגש עם ה-CIA.



ח״כ מוסי רז, שהיה בשיחה סיפר כי "אבו מאזן חזר על מחויבותו לפתרון שתי המדינות - הסכם שלום בגבולות 67’ הכולל חילופי שטחים ופתרון צודק ומוסכם לבעיית הפליטים. נוכחתי לדעת, שוב, שיש פרטנר אמיתי ברמאללה. כולי תקווה שיימצא כזה גם בירושלים, ושהניסיונות לייצר מצג שווא לפיהם האופציה היחידה היא לחיות על חרבנו, ייפסקו". לסיום איחל שנה טובה לאזרחי ישראל, הביע את תקוותו לשלום והוסיף: "אנחנו המדינה היחידה שמוכנה להיות מדינה מפורזת. במקום נשק נבנה בתי ספר ובתי חולים. שנאטו ישמור על הביטחון".