סוכל פיגוע: כוח צה"ל פתח הערב (שני) באש והרג מחבל שניסה לבצע פיגוע דקירה באזור גבעת האבות בחברון, כך אישר דובר צה"ל. במהלך האירוע לא היו נפגעים למעט המחבל. מתחקיר ראשוני של האירוע עולה כי המחבל שלף סכין והתקדם לעבר לוחמי צה"ל בחסם גבעת אבות שבחברון. הלוחמים הגיבו בירי לעברו. אין נפגעים לכוחותינו. המחבל נוטרל.



פיגוע הדקירה בחברון, צילום: נתן לוי
פיגוע הדקירה בחברון, צילום: נתן לוי



מוקדם יותר היום, קצין המודיעין הראשי של שירות בתי הסוהר, (שב"ס) תת גונדר יובל ביטון כי מערכת הביטחון סיכלה תוכנית לבצע פיגוע חטיפת חייל, באכוונת אסיר פלסטיני בכלא גלבוע. ביטון הוסיף כי את החטיפה תכנן מוחמד נאיפה, בכיר בארגון התנזים של הפתח, שנידון ל-13 מאסרי עולם בגין אחריות לרצח 13 ישראלים. את הדברים הוא אמר בכנס המכון למדיניות נגד טרור במרכז הבינתחומי בהרצליה. לדברי ביטון, בשבת האחרונה התקבל מידע על כוונתו של נאיפה להוציא לפועל חטיפת חייל וכוחות מיוחדים ביצעו שורת פעולות על מנת לסכל את החטיפה.



"האירוע רק ממחיש כיצד אסירים ביטחוניים ממשיכים לנסות ולפעול מתוך בתי הכלא והם עוד שרשרת של חוליות הטרור שממשיכות לנסות ולפגוע במדינת ישראל", אמר ביטון והוסיף כי "האסירים מנסים להכווין פיגוע חטיפה כדי להשתחרר מהכלא בהינתן בכך שאלטרנטיבה אחרת לא קיימת". נאיפה, המרצה את עונשו בכלא גלבוע, נחשב לאחד מבכירי האסירים הפלסטינים בבתי הכלא בישראל. הוא נעצר במהלך האינתיפאדה השנייה, בנובמבר 2002, והורשע בין היתר באחריות לתכנון ושילוח המחבלים שביצעו את הפיגוע בקיבוץ מצר, בו נהרגו גם אם ושני ילדיה, ואת מבצעי הפיגוע ביישוב חרמש בו נהרגו שלוש ישראליות.