רשות שדות התעופה פרסמה הבוקר (שלישי) הודעת טיס, נוטאם, על שינויים בנתיבי האוויר ובגישות באזור קפריסין, וזאת בשל תרגיל שעורך צבא רוסיה באגן המזרחי של הים התיכון בימים האחרונים. על פי ההודעה, פעילות רוסיה יכולה להשפיע על נתיבי הטיסה הבינלאומיים מישראל ואליה, ולאור הצפי לתנועה ערה בשל החגים, ייתכנו איחורים בהמראות ובנחיתות בשדה התעופה. התרגיל הרוסי צפוי להסתיים בשבת.



ברשות שדות התעופה התייחסו לעומס הנוסעים הצפוי בשל תקופת החגים, בדגש על הטיסות לאומן, וציינו כי מחר צפויים לעבור בנתב"ג כ-90 אלף נוסעים, ב-588 המראות ונחיתות, וביום חמישי צפויים לעבור בשדה כ-107 אלף ב-650 המראות ונחיתות. אחד הגורמים לעלייה במספר העוברים בשדה התעופה, היא יציאתם של כ-30 אלף נוסעים, שייצאו בימים הקרובים לאומן שבאוקראינה, לציין את הילולת ראש השנה בסמוך לקבר רבי נחמן מאומן. עד ערב החג תופעל רכבת אווירית של כ-140 טיסות מנתב"ג לאומן.



כזכור, בימים האחרונים החלה רוסיה לרכז כוחות בים התיכון, סמוך לחופי סוריה. הכוח הימי הרוסי באזור הוא הגדול ביותר מאז החלה ההתערבות הרוסית בסוריה, והוא כולל 10 ספינות, שתי צוללות ומערכות טילים נגד מטוסים. אתר האון-ליין של העיתון הרוסי "פראבדה" מדווח שהכוחות הרוסיים מתכוננים למלחמה על אדמת סוריה. מעיר הנמל סבסטופול בחוף הים השחור נשלחה פריגטה בשם "אדמירל גריגורביץ'" וכן ספינה נוספת בשם "אדמיאל אסן" שיש בה ציוד רב. כמו כן אוניה נגד מלחמה בצוללות בשם "סברומורסק" וטיליי שיוט על שם "המרשל אוסטיוב".



ההנחה היא שהתרגיל שמבצע צבא סוריה הוא הכנה לתקיפה משולבת של סוריה, רוסיה ואיראן באזור אדליב, מחוז המורדים האחרון בסוריה.