מפגש בין חיות טרף לבני אדם הוא אמנם דבר נדיר, אך כשהוא קורה, אנחנו נחשפים לסיפורים מזעזעים, כמו זה שאירע השבוע באוגנדה. עפ"י דיווחים במדינה, אם, אשר הלכה לשאוב מים מהאגם הקרוב לכפר מגוריה, מצאה את מותה כשנטרפה על ידי תנין ליד אגם אלברט, אשר נמצא במחוז קגאדי. הטרגדיה הייתה עצומה, כשנודע שגם בנה, בן החמישה חודשים בלבד, הפך ככל הנראה לארוחה של הטורף האימתני, שמבחינתו מצא את הארוחה אותה ביקש.



ג'סיקה קביירה בסה"כ יצאה על מנת להביא מים למשפחתה, כשלפתע הגיח התנין הרעב. אנשים נוספים שהיו באזור הספיקו לברוח כשהבחינו בו, אבל קביירה לא הצליחה לחמוק בזמן, והיא ותינוקה הותקפו. נכון לעכשיו, גופתה של האישה והתינוק שלה טרם אותרו והחיפושים אחרי השניים ממשיכים, כך מסר בעלה. לשניים יש שלושה ילדים בגילאים חמישה חודשים עד עשר שנים. על פי דיווח של אתר החדשות המקומי "הדיילי מוניטור", בעקבות האירוע הקשה, רשות הטבע וחיות הבר של אוגנדה הוציאה אזהרה חמורה לתושבים, במטרה למנוע מקרים כאלו בעתיד.



"ביקשנו מאנשים להימנע מהגעה למקומות בהם שוכנים טורפי האדם האלו", אמר באשיר האנגי, דובר הרשות. "תנינים נוטים להגיע לאזורים מלאי דגים, אך כשאלו מתרוקנים הם עולים מעל פני המים, תוקפים וטורפים בני אדם.

 
למרות שזה לא דבר נפוץ ביבשת אפריקה, מידי פעם שומעים על מקרים בהם תנינים תקפו בני אדם. ביוני האחרון למשל, תנין תקף והרג כומר בזמן שביצע טקס דתי של הטבלה לנצרות, ליד שפת אגם אבאייה באתיופיה. "הוא הטביל את האדם הראשון ואז פנה לבא בתור", סיפר עד ראיה. "לפתע, תנין גדול קפץ מהמים ותקף אותו". במקום היו כ-80 איש שהיו עדים למקרה המחריד.

גופתה של האישה מחולצת מבטן הנחש
גופתה של האישה מחולצת מבטן הנחש

זו כאמור לא הפעם הראשונה וכנראה גם לא האחרונה בה אנשים הפכו לארוחת הצהריים של בעל חיים רעב. לפני כשלושה חודשים, אישה מצאה את מותה בדרך מזוויעה כאשר נחש פיתון עצום באורך שבעה מטרים בלע אותה בשלמותה במרכז אינדונזיה. הקורבן, ווה טיבה בת ה-54, נעלמה לאחר שיצאה לבדוק את גן הירק שלה, שנמצא לא רחוק מביתה בכפר באי מונא בדרום מזרח סולאווסי, כך מסר ראש הכפר, פאריס. 
 
פאריס סיפר כי יום למחרת היעלמותה של טיבה, ביום שישי, הלכה משפחתה הדואגת לחפש אותה בגן אבל מצאה רק את חפציה, שכללו סנדלים ופנס. המשפחה ובני הכפר החלו בחיפוש אחר האישה, ומצאו את הנחש עם בטן נפוחה במרחק של כ -50 מטרים מהמקום שבו נמצאו חפציה. הכפריים הרגו את הנחש ונשאו אותו לכפר, וכאשר הם פתחו את בטן הנחש הם מצאו את גופה של טיבה כשהוא שלם עם כל הבגדים שלה. "היא נבלעה תחילה מראשה", תיאר פארי
 
בקטעי וידאו קשים לצפייה שפורסמו באתרי אינטרנט מסוימים, נראו כפריים חותכים את הפגר של הפיתון לאורכו על מנת לאתר את הגוף של האישה. לדברי פאריס, הגן של הקורבן, הנמצא במרחק של קילומטר אחד מביתה, נמצא באזור סלעי עם מערות וצוקים, שם מסתתרים נחשים רבים.
 
נחשי פיתון הנפוצים באינדונזיה ובחלקים אחרים של דרום-מזרח אסיה, תופסים את טרפם בעשרות שיניים חדות ומפותלות, ואחר כך מוחצים אותו למוות, לפני שהם בולעים אותו בשלמותו. דיווחים על בני אדם שנטרפו על ידי נחשי פיתון הנם נדירים ביותר. נחשים אלו ידועים בחיבתם למזון כמו קופים, חזירים ויונקים אחרים. זו הייתה הפעם השנייה בה הותקף אדם על ידי נחש פיתון באינדונזיה. הפעם הקודמת היתה לפני שנה, כאשר גבר בן 25 נבלע כולו על ידי פיתון במערב סולאווסי.