ממשלת יפן הכריזה הבוקר (שלישי) על פינוי של למעלה ממיליון בני אדם וביטלה מאות טיסות בעקבות פגיעתה של סופת הטייפון ג'בי בחופה המערבי. רוחות במהירות של 216 קמ"ש וגשמים כבדים דווחו במדינה עם הגעת ג'בי - שמשמעות שמו היא "בליעה" בקוריאנית. אדם אחד נהרג ומספר בני אדם נפצעו עד כה מאז פגיעת הטייפון - הסופה החזקה ביותר מסוגה שפגעה במדינה מזה 25 שנה. 

מספר בני אדם נפצעו בתחנת קיוטו כאשר תקרת זכוכית קרסה, כך נמסר מהרשויות בעיר. צילומים דרמטיים ששודרו בטלוויזיה המקומית הראו כיצד מכלית במשקל אלפי טונות התנגשה עם גשר במפרץ אוסקה. המכלית והגשר ניזוקו אך אנשי הצוות של כלי השיט לא נפגעו. מכוניות הועפו על צידן ומשאית הצליחה לחמוק בנס מהיסחפות מגשר המחבר בין האי שיקוקו לאי היפני המרכזי הונשו.
 
צווי פינוי ניתנו ל-1.19 מיליון בני אדם כאשר הרוחות והגשמים התחזקו במהלך היום. רובם נקראו להתפנות ל-1,500 מקלטים זמניים בעיר הנמל המערבית קובה. ראש ממשלת יפן, שינזו אבה, קרא לתושבים "להתפנות מוקדם" וביטל ביקור מתוכנן על מנת לפקח על תגובת הממשלה. הטייפון צפוי לעבור מעל הערים אוסקה וקיוטו בדרכו לים, כך נמסר מהשירות המטאורולוגי היפני.
 


לירן לוי, יזם נדל"ן ישראלי המתגורר בעיר אוסקה, סיפר: "אין אדם ברחובות. שומעים רק קולות של מתכות מתנגשות ברצפה ורעשי אימה של מתכות שניתכות בעוצמה על בניינים. העננים נמוכים וטסים במהירות. נשמעים מדי פעם צופרים של אמבולנסים". כזכור, מאות בני אדם נהרגו ביפן במהלך הקיץ בעקבות גשמים, מפולות בוץ, שיטפונות וחום חסר תקדים. 
רכב שנפגע בטייפון ג'בי ביפן. צילום: לירן לוי
רכב שנפגע בטייפון ג'בי ביפן. צילום: לירן לוי