פרקליטת מחוז תל אביב, עו"ד ליאת בן ארי, האחראית על חקירת תיקי נתניהו השתתפה היום (שלישי) בוועידת המשפט השביעית של לשכת עורכי הדין, ודחתה את הביקורת על משך חקירות נתניהו. "אחריות כבדה מוטלה על כתפינו כשאנו צריכים לומר מה עמדתנו בתיקי נתניהו. לתיק 4000 יש משמעות גדולה. קיבלנו החלטה להגיד ליועץ המשפטי לממשלה אחידה על כל שלושת התיקים. אנחנו עוסקים בזה יום יום שעה שעה", היא אמרה.



בן ארי דחתה את הטענות שהחקירה מתנהלת באיטיות, אמרה כי "גם אם זה לוקח יותר זמן ממה שהאדם בסלון היה רוצה, תסמכו עלינו. הזמן לא יכול לבוא על חשבון האמת.  אני לא מוכנה בגלל לחץ הזמן להמליץ על משהו שאינני בטוחה בו", והוסיפה בנוגע לטענה כי ביקשה לתחקר איש ציבור ואושר לה לחוקרו רק אחרי מספר חודשים, כי מדובר בשקר.



"אהוד ברק פוגע בשלטון החוק"





חברת הכנסת רויטל סוויד (המחנה הציוני) תקפה את בן ארי במהלך הפאנל ואמרה ואמרה לה: "לכם אין את הפריווילגיה לא להכריע קודם ב1000, 2000 במיוחד לא לפני ערב הבחירות". ליאת בן ארי ענתה לה ואמרה: "האחריות הציבורית המוטלת עלינו גדולה מאוד, אי אפשר לקבל החלטות נמהרות אם נמליץ המלצה לא נכונה".





בנוסף לבן ארי וסוויד, השתתף בפאנל גם המשנה ליועמ"ש רז נזרי, ותקף את ראש הממשלה לשעבר אהוד ברק על ציוציו בנוגע לקירות. "אהוד ברק בא כביכול בשם שלטון החוק אך פוגע בשלטון החוק. הוא מטיל דופי בטוהר השיקולים של היועץ ופוגע במוסד היועץ המשפטי לממשלה. היו לנו טענות גם איך לא קיבלנו החלטה בעניין עמותות אהוד ברק לפני הבחירות. שם החקירה לקחה 4 שנים. לא שמעתי אותו קורא לזרז את החקירה".



בנוגע לשאלה מתי תתקבל ההחלטה בנוגע לתיקי נתניהו, הוסיף המשנה כי אין ביכולתו לתת תשובה, אך הוא מעריך כי ההחלטה תתקבל בחלק הראשון של שנת 2019.