נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, פנה אל יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן במטרה לנסות ולהחזירו לשולחן המשא ומתן, כך פורסם הערב (שלישי), במהדורה של חברת "החדשות". טראמפ פנה באמצעות שליחיו אל אבו מאזן והציע לו "לרדת מהעץ" ולהיפגש אתו עוד החודש, בספטמבר, בניו יורק. כמו כן, הממשל האמריקאי עדכן את אבו מאזן כי פרסום עסקת המאה, המתווה עליו עובד טראמפ, יידחה עד לאחר הבחירות של הקונגרס האמריקאי בנובמבר 2018, וייתכן כי אף יידחה עד לאחר 2019, במידה וישראל תלך לבחירות.


דחיית פרסום המתווה נועדה לסמן לאבו מאזן כי באפשרותו להשפיע על המתווה, לשנות ולנהל משא ומתן על הדברים. אבו מאזן, מצדו, הציב שני תנאים מהותיים לקיום הפגישה והבהיר כי הפגישה לא תוכל להתקיים ללא הבטחה לתמורה מדינית משמעותית, וכן כי על טראמפ לפסול את כלל הצוות המתווך, שבראשותו עומד חתנו של טראמפ, ג'ראד קושנר. בסביבתו של טראמפ לא הגיבו לפרסום. 

לפני כיומיים חשף אבו מאזן את ההצעות האחרונות שקיבל על מנת להמשיך את תהליך השלום. אבו מאזן סיפר כי "צוות המשא ומתן מטעם נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, הציע תכנית מדינית שבסיסה קונפדרציה עם ירדן". אבו מאזן הודיע שיסכים לתכנית כזאת רק אם ישראל תהיה חלק מהקונפדרציה. 
 
נדב ארגמן. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90


כמו כן, ראש השב"כ, נדב ארגמן, נפגש בחודשים האחרונים עם אבו מאזן וניסה, כך לפי מקור ישראלי, לשכנע אותו לא לחבל בתהליך ההסדרה ברצועת עזה. על פי הדיווח אמר ארגמן לאבו מאזן כי מדובר בהזדמנות היסטורית שחבל לבזבז. משירות הביטחון הכללי נמסר בתגובה לפרסום כי "איננו נוהגים להתייחס ללוחות הזמנים של ראש השירות".