שלושה חודשים בלבד אחרי שהעבירה את שגרירות שלה לירושלים, פרגוואי הודיעה היום (רביעי) כי מחזירה אותה מהבירה להרצליה, שם שכנה עד המעבר. שר החוץ של המדינה הדרום אמריקאית, לואיס קסטיליוני, אמר כי "פרגוואי רוצה לתרום להמרצת המאמצים הדיפלומטיים האזוריים להשגת שלום בר קיימא במזרח התיכון". 


בעקבות הצעד הפרגוואי, הורה ראש הממשלה ושר החוץ בנימין נתניהו למשרד החוץ לסגור את השגרירות באסונסיון ולהחזיר לירושלים את שגריר ישראל באסונסיון להתייעצויות. "ישראל רואה בחומרה רבה את ההחלטה החריגה של פרגוואי שתעיב על היחסים בין המדינות".
לפני שלושה שבועות נבחר בפרגוואי נשיא חדש, מריו עבדו בניטז, שככל הנראה המדיניות שלו לגבי ישראל שונה מזו של קודמו, הורסיו קרטס. על פי דיווח ברויטרס, שר החלוץ הפלסלטיני, ריאד אל מאלכי, לחץ על  בניטז להפוך את ההחלטה של קרטס.

כזכור, במאי הגיע לכאן הנשיא לשעבר קרטס, לישראל על מנת לחנוך את השגרירות בירושלים. בשיחה עם איש כאן 11, יעקב אחי מאיר, הוא נשאל אם יש אפשרות שבניטז יבטל את המהלך של העברת השגרירות, וענה כי בהחלטיות כי אין אפשרות כזו. 

בטקס חנוכת השגרירות בבירה, אמר ראש הממשלה לאורחו כי "זה יום נהדר לישראל ולפרגוואי ולחברות שלנו. אנחנו עושים משהו למען שתי המדינות שלנו. פרגוואי עזרה ליהודים לברוח מהנאצים, ולעולם לא נשכח את זה. עשיתם את זה במהלך השואה ואחריה, ותמכתם בהקמת ישראל באו"ם". עוד אמר ראש הממשלה, כי בין המדינות יש שיתופי פעולה גדולים. זה הזמן לעשות יותר ולתת לשיתוף הפעולה שלנו לפרוח. אנחנו רוצים לעשות עוד ובגלל זה אין לך רק את התמיכה של ממשלתנו אלא גם את הערכת התודה של עם ישראל. אנחנו זוכרים את החברים שלנו, ואין לנו חברים טובים מכם. תודה הורסיו, תודה פרגוואי".

העברת השגרירות הפרגוואית מירושלים חזרה להרצליה מהווה כישלון למדיניות המוצהרת של ראש הממשלה בנימין נתניהו, שסימן את העברת השגרירויות הזרות לירושלים כיעד עיקרי של מדיניות החוץ הישראלית. בין השאר התבטא נתניהו בעבר, מעט לפני העברת השגרירות האמריקאית לירושלים, כי לפחות "חצי תריסר מדינות מדברות איתנו על העברת השגרירות". במועד אחר אמר כי "אין לי ספק שברגע שתעבור השגרירות האמריקנית לירושלים ועוד לפני כן יהיה מעבר של שגרירויות רבות לירושלים. הגיע זמן".