אחרי עצירת הסיוע לאונר"א, העברת השגרירות וההכרה בירושלים כבירת ישראל, ממשל טראמפ מוכיח שוב את תמיכתו בישראל באופן חד משמעי. אמש בניו יורק הזמין איש העסקים חיים סבן עשרים מבכירי הקהילה היהודית, רפובליקנים ודמוקרטים, למפגש מיוחד עם צוות המשא ומתן של טראמפ הכולל את ג'ייסון גרינבלט, ג'ראד קושנר והשגרירה באו"ם ניקי היילי, כך פורסם הערב (רביעי) במהדורת "החדשות". סבן הדגיש כי מטרתו בפגישה הייתה "להגיע לדו מפלגתיות בכל הנושא של ישראל". 



במשך כשעתיים, במהלך שיחה חופשית שהתקיימה בין הנוכחים הודיעה היילי כי "מי שרוצה שנתרום לו כסף, חייב להפסיק לתקוף את ישראל". בהתייחס להחלטה לקצץ בכספי הסיוע לפלסטינים ולעצור את הסיוע לאונר"א תקפה את מדינות הערב, ואמרה: "הם אומרים 'אחינו הפלסטינים', אבל לא משלמים. אנחנו נותנים את הכסף והם שורפים לנו את הדגל. זה לא יכול להימשך". 



במהלך השיחה המשתתפים מהצד הדמוקרטי העלו שאלות באשר לנתק עם הפלסטינים בעקבות ההכרזה על ירושלים, ותהו כיצד אפשר לעשות שלום בלי הצד השני. בנושא הזה השיב קושנר: "אנחנו מאמינים ומשוכנעים שהצעדים האלו יקדמו את השלום ושהפלסטינים יחזרו לשולחן בסופו של דבר". גרינבלט הוסיף ואמר: "צריך סבלנות".

נתניהו עם ניקי היילי. צילום: חיים צח, לע"מ


לגבי תכנית השלום שמכין טראמפ, הידועה כ"עסקת המאה", הצוות לא חשף פרטים נוספים, אך כן אישר כי התכנית לא תוצג עד לסיום הבחירות בקונגרס בנובמבר, וייתכן כי אף תידחה לתוך שנת 2019. כשנשאלו האם אכן עלה רעיון הקונפדרציה עם ירדן, כפי שחשף השבוע אבו מאזן, הצוות פרץ בצחוק. על השאלה האם התכנית תכלול את המונח 'שתי מדינות' ענה גרינבלט: "לאנשים שונים יש הגדרות שונות של מה זו מדינה. אחרי שכל הניסיונות הקודמים נכשלו אנחנו מתכוונים לחשוב מחוץ לקופסה".