המערכת הפוליטית סוערת בעקבות הודעת שר החוץ של פרגוואי, לואיס קסטיליוני, כי הוא עוצר את העברת השגרירות לירושלים, ומשיב את השגריר לתל אביב, כאשר ח"כים מימין ומשמאל מדגישים כי ירושלים היא בירת ישראל. יו"ר "יש עתיד" יאיר לפיד גינה את החלטת אסונסיון ואמר כי "אין לנו ולא תהיה לנו עיר בירה אחרת מירושלים המאוחדת".



סגן השר מייקל אורן תקף גם הוא את החלטת קסטיליוני, והזהיר כי יחסי פרגוואי וארצות הברית ייפגעו כתוצאה מההחלטה. "החזרת שגרירות פרגוואי לתל אביב ודאי תפגע ביחסינו הבילטרליים, אבל לא רק - סביר להניח שיחסי פרגוואי - ארה"ב ייפגעו אף הם. בעולם מעריכים מדינות אשר עומדות מאחורי החלטות אמיצות ולא מדינות שחוזרות בהן כעבור כמה חודשים".





חה"כ איילת נחמיאס ורבין (המחנה הציוני), לעומת זאת, טענה כי מהלכיו של ראש הממשלה בתגובה להעברת השגרירות נובעות מפגיעה אישית, וזאת למרות שההחלטה עצמה שגויה, לדעתה. "ראש הממשלה מנתב עלבון אישי לפגיעה ביחסים הבינלאומיים של ישראל. מערכות יחסים דיפלומטיות הן לא עניין להתקפי זעם או לקרבות ציוצים בטוויטר וגם אם ההחלטה להעביר את השגרירות מירושלים לתל אביב, היא מצערת, היא גם אינה עילה לניתוק היחסים הדיפלומטיים עימה. דיפלומטיה של גחמות וחזיונות שווא - ירושלים היא בירת ישראל עם שגרירות פרגוואי ובלעדיה".

לעומת זאת, כבר הכנסת אחמד טיבי (הרשימה המשותפת), בירך על ההחלטה, וכינה אותה כתשובה ל"טירוף של ממשל טראמפ". בציוץ שפרסם טיבי בחשבון הטוויטר שלו הוא כתב כי "החלטה אמיצה ונכונה בניגוד לטירוף של ממשל טראמפ. אני מברך עליה וכך גם ועדת אלקודס ברשימה המשותפת".

כזכור, היום הודיע שר החוץ כי הוא עוצר את העברת השגרירות לירושלים. קסטיליוני אמר כי "פרגוואי רוצה לתרום להמרצת המאמצים הדיפלומטיים האזוריים להשגת שלום בר קיימא במזרח התיכון". בעקבות הצעד הפרגוואי, הורה ראש הממשלה ושר החוץ נתניהו את משרד החוץ לסגור את השגרירות באסונסיון ולהחזיר לירושלים את שגריר ישראל באסונסיון להתייעצויות. "ישראל רואה בחומרה רבה את ההחלטה החריגה של פרגוואי שתעיב על היחסים בין המדינות".
 
העברת השגרירות הפרגוואית מירושלים חזרה להרצליה מהווה כישלון למדיניות המוצהרת של ראש הממשלה בנימין נתניהו, שסימן את העברת השגרירויות הזרות לירושלים כיעד עיקרי של מדיניות החוץ הישראלית

בין השאר התבטא נתניהו בעבר, מעט לפני העברת השגרירות האמריקאית לירושלים  כי לפחות "חצי תריסר מדינות מדברות איתנו על העברת השגרירות". עוד אמר ראש הממשלה במועד אחר כי "אין לי ספק שברגע שתעבור השגרירות האמריקנית לירושלים ועוד לפני כן יהיה מעבר של שגרירויות רבות לירושלים. הגיע זמן".