לקראת ראש השנה צפוי היום יום שיא בנמל התעופה בן גוריון, שבמהלכו יעברו כ־107 אלף נוסעים ב־650 המראות ונחיתות מטוסים. אתמול עברו בנתב"ג כ־90 אלף נוסעים ב־588 המראות ונחיתות.



בתוך כך, משרד התיירות הודיע כי נמשך הגידול המואץ בכניסות תיירים לישראל. מתחילת השנה נרשם זינוק של 16.5% במספר התיירים שהגיעו ארצה. בחודש אוגוסט 2018 נכנסו לישראל 278.8 אלף תיירים - עלייה של 10% לעומת אוגוסט אשתקד. במהלך החודשים ינואר־אוגוסט 2018 נכנסו לישראל כ־2.6 מיליון תיירים, עלייה חדה של 16.5% ביחס לתקופה המקבילה אשתקד.



במשרד התיירות מעריכים שסך כל ההכנסות מתיירות בחודש אוגוסט בלבד נאמדות ב־414 מיליון דולר ובחודשים ינואר־אוגוסט ב־3.9 מיליארד דולר. בין המדינות עם שיעור הגידול הגדול ביותר בהשוואה לחודש אוגוסט אשתקד: ספרד עם גידול של 48%, איטליה - 43%, וברזיל – 52%. על פי הנתונים, ניתן לראות שיעור גידול משמעותי גם בכניסות תיירים ממדינות שבהן משרד התיירות החל לפעול בחודשים האחרונים, למשל: צ'כיה עם 27% גידול, הונגריה עם 25%, אוסטריה עם 15% ושווייץ עם 14%.



"חודש אחר חודש אנו ממשיכים להגיע להישגים ולשיאים חדשים במספרי התיירים הנכנסים לישראל", אמר שר התיירות יריב לוין והוסיף: "ענף התיירות ממשיך להיות גורם משמעותי משפיע על המשק ותורם תרומה בלתי רגילה לתעסוקה ולכלכלה הישראלית. אני מאמין שהשנה שבפתח תהיה גם היא שנה משגשגת". כל חברת תעופה שפותחת קו חדש לישראל מקבלת ממשרד התיירות מענק מיוחד בסך של כחצי מיליון יורו. בנוסף, על רקע מדיניות השמיים הפתוחים של משרד התחבורה, חל זינוק במספר הטיסות לישראל וחברות הלואו־קוסט נכנסו עם עשרות קווים לארץ.