לפחות שמונה בני אדם נהרגו וכ-40 נעדרים בעקבות רעידת אדמה בעוצמה 6.7 שפגעה אמש באי הוקאידו, כך על פי דיווחים בתקשורת המקומית. רעש האדמה גרם להפסקת חשמל לכ-3 מיליון בתים לאחר שתחנת הכוח באזור נפגעה. 

מוקד הרעש היה 62 ק"מ דרומית-מזרחית לבירת המחוז סאפורו ובעקבותיו יצאה אזהרת צונאמי. מפעל גרעיני, שלא פעל באותה שעה, כיבה את אספקת החשמל הרזרבית שלו על מנת קרר את הדלק. הרעידה גרמה למפולות בוץ שפגעו בבתים
הרשויות הזהירו מפני רעשי משנה והפצירו בתושבים להישאר זהירים. השירות המטאורולוגי בין אמר כי "לעתים קרובות יש רעידות גדולות, בייחוד תוך יומיים או שלושה מהרעש. אנחנו קוראים לתושבים לשים לב לפעילות סייסמית ולגשם ולא ללכת לאזורים מסוכנים". 

בתים שנפגעו ממפולת בוץ שנגרמה בגלל רעידת האדמה ביפן. צילום: רויטרס
בתים שנפגעו ממפולת בוץ שנגרמה בגלל רעידת האדמה ביפן. צילום: רויטרס

 
רעידת האדמה הגיעה יום אחד בלבד לאחר שסופת הטייפון הקטלנית ג'בי הרגה עשרה בני אדם וגרמה לנזק עצום. ג'בי היא הסופה החזקה ביותר במדינה מזה 25 שנה, והרשויות הורו לפנות יותר ממיליון בני אדם מחשש שייפגעו. 

הרעידה תפסה ישראלים רבים שבאו לטייל בתקופת החגים, באי הצפוני היפהפה והמתויר של יפן. הם עוד לא הספיקו להתאושש מהטייפון הקטלני ג'בי שפקד את מערב יפן, שעיכב את הגעתם של רבים מהם ביעדי הביניים באירופה ובאסיה. בעוד היפנים מתאוששים מהטייפון ג'בי שגבה קורבנות בנפש ושיבש טיסות ורכבות, ואסון טבע חדש התרגש עליהם. 
 
המחלקה הקונסולרית בשגרירות ישראל ביפן פרסמה הודעות ברשתות החברתיות לישראלים הנמצאים באי הצפוני לגבי נקודות לחלוקת מזון ומים בערים הגדולות באי. כמו כן ביקשו בשגרירות מכל ישראלי שנמצא באי הוקאידו ליצור קשר עם השגרירות. במידה ולא תהיה אפשרות להתקשר, יש ליצור קשר דרך הרשתות החברתיות. אור שוהם, ישראלי הנמצא כעת בהוקאידו סיפר: "באתי לטייל ביפן, הייתה רעידה מאוד חזקה ואחריה רעידת משנה בלילה. כל המלון התעורר. וכמעט בכל האי אין חשמל, הרבה אנשים קונים מצרכים בסיסיים בכל חנויות הנוחות למיניהן.  החנויות כבר די ריקות מהרבה מוצרים בסיסיים. יש תנועה יחסית ערה של משאיות צבאיות שבאו לעזור בחילוץ, ורואים אותם בכל הכבישים".