האם ההחלטה התקבלה כבר? תת אלוף במיל' גיורא ענבר, מקורבו של בני גנץ, חשף הבוקר (חמישי) בגל"צ כי הרמטכ"ל לשעבר "החליט להצטרף לפוליטיקה", והעריך כי "הוא לא יצטרך לשירות הליכוד", זאת בצל הדיווחים מפי בכירים במפלגה, לפיהם הוא מנהל משא ומתן בתקופה האחרונה ביחס להצטרפותו לשורות מפלגת השלטון.



"מהיכרותי איתו הוא לא יצטרף לליכוד", הכריז ענבר, שהוסיף: "אין לי מקורות טובים מכם, אבל מהיכרות איתו אני חושב שמדובר היה בשמועות. היה איזה אייטם שהוא בדרך לליכוד וזה לא נכון".



לדבריו, "טוב שרמטכ"ל הוא לא אדם פוליטי ולא חושף את דעותיו הפוליטיות בכל הזדמנות. אני חושב שבני דיבר כבר בעבר, אחרי שהשתחרר מהצבא, על התפיסה הביטחונית שלו ועל העוצמה שישראל צריכה כדי להגן על הערכים שלה. אני חושב, אם הבנתי נכון, שהסדר אזורי זה נושא שבני תומך בו. אני חושב שהתכונות הערכיות שלו כמו השוויון, האמת והבנת האחר, הן אלה שיובילו אותו בכיוון בו יבחר".



"אני חושב שזה לא יהיה נכון לבני להקים מפלגה חדשה", הוסיף ענבר. "לדעתי, יש פלטפורמות נכונות שמשוועות לתגבור ואמרתי לו את זה. לדעתי, הוא יעשה נכון אם יבחר בהן. אני חושב גם שזה לא בהכרח נכון שהוא ייכנס כמספר 1".



כמו כן, הוא ציין כי "אני מודה שאני נוטה לכיוון מפלגת העבודה, אבל אני חושב שלבני יש גם חברים טובים ממני שחושבים דברים אחרים. טוב יעשה בני אם יצטרף לאחת הפלטפורמות כמספר 2 או 3". כשנשאל אם לגנץ יש "עור מספיק עבה" כדי להתמודד עם הביקורות, השיב: "אני חושב שכן, אבל העתיד יוכיח".