מוחמד (בן תאופיק) נחלה הוסגר היום (חמישי) לארצות הברית לטובת ריצוי עונש מאסר בן 24 שנים, שנגזר עליו עוד בשנת 2005, בגין עבירת ניסיון רצח מדרגה ראשונה. נחלה, אזרח ארה"ב, צפוי לעמוד לדין בעבירת הפרת תנאי שחרור בערובה. ההליך נוהל במחלקה הבינלאומית בפרקליטות ע"י עורכת הדין יפית רושינק ועורך הדין אביעד אליה, בשיתוף מדור האינטרפול והפעלה חו"ל בחטיבת המודיעין של המשטרה. 



בבקשת הסגרה נכתב כי בחודש נובמבר 2003 נחלה נסע במכונית בעיירה היקורי היל הסמוכה לשיקגו, כאשר עמו ועם הנהגת ברכב נסעו במושב האחורי ארבע צעירות. במהלך הנסיעה, כעס נחלה על נוסעי מכונית שנסעה בסמוך, הורה לנהגת להתקרב אליהם, שלף אקדח חצי אוטומטי שנשא עמו וכיוון אקדח לראשו של הנהג כאשר שתי ידיו שעונות על החלון. 



בעקבות ערנותו של אחד הנוסעים, הרכין הנהג את ראשו אל מתחת לחלון, והקליע פגע בזרועו. נחלה ביקש מהנהגת לעצור בצד, אסף תרמיל הירי, העבירו לנהגת והורה לה למחות בעבורו את טביעת האצבע. לאחר שצייתה לו, השליך נחלה את התרמיל מן המכונית, ובהמשך פרק את האקדח ממחסניתו, כיוון אותו לעבר הנוסעות במושב האחורי ואיים עליהן שלא יאמרו דבר. 



ניידת משטרה דלקה אחרי נחלה, שהשליך תוך כדי המרדף את האקדח מהמכונית, לאחר שניגב אותו בחולצתו. לבסוף הוא נתפס והועמד לדין בבית המשפט במחוז קוק, מדינת אילינוי. במהלך המשפט הוא שוחרר בערבות כספית גבוהה והוזהר כי ההליך יימשך גם אם לא יתייצב לדיונים. נחלה נמלט מארה"ב כעבור זמן לא רב, בהתחלה לירדן ואחר כך לשטחי הרשות הפלסטינית. בלא נוכחתו, המשפט נמשך במדינת אילינוי כאשר הוא מיוצג ע"י עורך דינו, ובסופו של דבר הוא הורשע בעבירת ניסיון רצח מדרגה ראשונה ונדון ל-24 שנות מאסר. 



תשע שנים לאחר ההימלטות, בשנת 2014, הוא נעצר בירושלים לבקשת ארה"ב ומאז התנהל נגדו הליך ההסגרה. לאחרונה דחה בית המשפט העליון את ערעורו, כולל הטענה שלא ניתן להסגירו לריצוי העונש משום שנדון למאסר בלי נוכחתו, וקבע כי הימלטותו מארה"ב קטע את ההתיישנות בעבירת הפרת תנאי שחרור. לפיכך, לאחר הסגרתו, ארה"ב תוכל להעמידו לדין גם בגין עבירה זו.