העיתון הכוויתי "אל-קבס" חושף הערב (חמישי) מפה שלפי הנטען הביאה את צה"ל לאיתור גופתו של החייל אילן סעדון ז"ל, אותו רצחו אל מבחוח ומוחמד נאסר. על פי הדיווח, בכיר פלסטיני לשעבר שהשתתף בתיווך בין ישראל וחמאס, מסר לידי העיתון את המפה, אותה שרטט נאסר, והיא אשר הובילה לאיתור הגופה בשנת 1996. 


הבכיר הפלסטיני לשעבר, שסירב לחשוף את שמו, אמר שקיבל הוראה בשנת 1996 מיושב ראש הרשות הפלסטינית יאסר עראפת לסייע בגופת החייל שנחטף שבע שנים לפני כן, זאת במסגרת בניית האמון של ערפאת כלפי ישראל בשלביו הראשונים של הסכמי אוסלו. לטענתו, התנהל משא ומתן נפרד מול נאסר ואל מבחוח על מנת להשיב את גופת החייל, שנמצאה בסופו של דבר באזור מושב גן שורק.

המפה שצייר מוחמד נאסר לפי העיתון הכוויתי. צילום מסך

 
לדברי הבכיר, נאסר ואל מבחוח קיבלו בתמורת העברת המידע 250 אלף דולר, כאשר מחצית מהסכום נמסר עם קבלת המפה המפורטת. לאחר שבצד הישראלי הבינו שמדובר במפה אותנטית, התחיל מסע החיפוש במקום שצוין במפה כמקום הגופה, והתברר שמאז נעשו במקום עבודות תשתית ושיפוצים ואף נסלל בו כביש. עם מציאת הגופה, הועבר יתר הסכום לאל מבחוח ונאסר.

עוד לטענת הדיווח, החייל אבי סספורטס ז"ל, שנרצח על ידי נאסר ואל מבחוח מספר חודשים לפני הרצח של סעדון, נחנק על ידם למוות. לכן, לדברי הבכיר הפלסטיני, החליט המוסד להרוג את אל מבחוח באמצעות חניקה, על אף שהמבצע יכל להסתיים בירייה אחת מאקדח. הבכיר הוסיף גם כי הוא לא שולל אפשרות לפיה סוכני המוסד לקחו חלק מהכספים שהיו אצל מבחוח בזמן שהיה בדובאי, על מנת להשיב את הכספים שהועברו לו תמורת המידע על מקום הימצאות הגופה של סעדון.

הבכיר הפלסטיני הוסיף כי המוסד ממשיך לרדוף אחר מוחמד נאסר, והוא במעקב צמוד אחר מקום הימצאו באיראן. לדבריו, נאסר משמש כנציג ארגון חמאס בטהרן והוא מקורב להנהגה של הזרוע הצבאית של חמאס, ויש לו גם תפקיד גדול בפיוס הפנים פלסטיני. העיתון מציין כי לאל מבחוח היה תפקיד ראשי בהברחת טילים ואמל"ח איראנים לרצועת עזה, והיווה מבחינת חמאס גורם אסטרטגי חשוב ביותר בכל מה שקשור בהברחת אמל"ח מאיראן.

כזכור, המחבלים מחמוד אל מבחוח ומוחמד נאסר רצחו אבי סספורטס ז"ל בשנת 1989 לאחר שעלה לטרמפ ברכב בו ישבו השניים כשהם מחופשים לחרדים. גופתו נמצאה במהלך החיפוש אחר גופתו של החייל אילן סעדון ז"ל, שנחטף ונרצח על ידי השניים בדרך פעולה דומה כמה חודשים לאחר מכן.