חילופי האשמות חמורים בצמרת המשטרה: אחד המועמדים לתפקיד המפכ"ל, קצין בדרגת ניצב, טוען כי המפכ"ל, רנ"צ רוני אלשיך, פועל על מנת לטרפד את מועמדותו, כך דווח הערב (חמישי) בחברת החדשות. הקצין הבכיר טוען כי אלשיך ואנשים מטעמו מפיצים עליו מידע כוזב על מנת למנוע את מינויו לתפקיד מפכ"ל המשטרה.

"המפכ"ל פועל לטרפד את מועמדותי במידע מסולף שהוא או אנשיו מפיצים אודותיי", טען הקצין. דוברת המשטרה, נצ"מ מירב לפידות, אמרה בתגובה לדיווח כי אלשיך "לא עוסק ברכילויות" בארגון ובחרה להזכיר בתגובתה את שמו של מפקד מחוז ירושלים, ניצב יורם הלוי.

"המפכ"ל איננו עוסק ברכילויות, לא בתוך הארגון ובוודאי לא מול כלי התקשורת. שיח זה איננו הולם את מערכת היחסים של סגל הפיקוד של משטרת ישראל כולה. מערכת היחסים בין מפכ"ל המשטרה רוני אלשיך לבין מפקד מחוז ירושלים יורם הלוי מקצועית והדוקה ושום ניסיון רכילותי לא יערער אותה", מסרה דוברת המשטרה.

 ניצב יורם הלוי עם המפכ"ל אלשיך והשר ארדן. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90
ניצב יורם הלוי עם המפכ"ל אלשיך והשר ארדן. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

 
עוד דווח בחדשות כי חלה התיישנות על "הפגם ההתנהלותי" שנחשף בבדיקת הפוליגרף של ניצב הלוי ועליו דווח אמש. על הקצין נטען כי בדיקת הפוליגרף עלולה לעמוד לו לרועץ בהתמודדות. לפי הדיווח, האירוע מסוף שנות השמונים ואז לא נחשב לעבירה, וחלה עליו התיישנות. בדיקת הפוליגרף הכשירה את הקצין, שממשיך עד היום בתפקידו כבכיר במשטרה.

כזכור, ועדת הפנים של הכנסת, בראשות חבר הכנסת יואב קיש (ליכוד), התכנסה הבוקר לדיון פגרה מיוחד, בסיומו החליטה להמליץ למליאת הכנסת להקים ועדת חקירה פלרמנטרית של פרשת אי מינויו של גל הירש למפכ"ל המשטרה. שישה מחברי הוועדה תמכו בהצעה, בעוד ששלושה התנגדו לה, וח"כ אחד, בני בגין מהליכוד, נמנע.

גל הירש. צילום: אבשלום ששוני
גל הירש. צילום: אבשלום ששוני

 
הדיון נפתח בהתייחסות להדלפה בנושא בדיקת הפוליגרף של ניצב הלוי. יו"ר הוועדה, ח"כ קיש, אמר כי "ניסיון סיכול למועמד למפכ"לות הוא מהלך מסוכן לדמוקרטיה הישראלית. אני מודאג, ואני לא מדבר על גל הירש, אלא על ניצב יורם הלוי. אין לי שום הכרות אישית אתו, ולא הייתה לי אף פעם פגישה אישית אתו. אני מאמין שלהדלפה בעניינו יש מטרה אחת ברורה - ניסיון לשים עליו איקס בתור מועמד. מה שברור לי הוא שבבדיקה שלו לא היה שום חשש לעבירה פלילית. משתמשים בכלי הזה כדי לסכל את המועמדות שלו, ואין חמור מזה". 
"אני פונה ישירות למפכ"ל", הוסיף קיש, "אני רואה בך אחראי לכך שהמזימה תיכשל. אני מבקש לפעול על מנת לגלות אם מועמד אחר, חס וחלילה, היה מעורב בפרשה. זו פגיעה בביטחון המדינה".