"זה לא אני, המורה... אני לא עשיתי את זה, המורה, באמת שלא". כיתה של ילדים פרועים שאחד מהם זרק עפיפון נייר שפגע בגב המורה והכיתה פוחדת מעונש. המורה, פגוע וכועס, מודיע לכיתה כי "השיעור לא ימשך עד אשר מי שזרק עלי את העפיפון יודה". זהו הדימוי שעולה על הדעת בעקבות ההצהרות הנפחדות של שרי הקבינט של הנשיא טראמפ, כאשר כל אחד מהם מבקש סליחה ומתחנן להתנתק מחשדות לפיהן הוא הבכיר שפרסם בעילום שם את המאמר בניו יורק טיימס, שחשף באופן בוטה ומתריס את הכאוס השורר בקרב הבכירים בצוות הבית הלבן. הנשיא טראמפ, לפי הדיווחים, דורש מבכירי הצוות לעשות הכל כדי לגלות מי כתב את המאמר.

שר החוץ פומפאו מיהר להכחיש. "זה לא אני". שר ההגנה מאטיס הודיע שזה לא הוא. דובר מטעם סגן הנשיא מייק פנס, צייץ בטוויטר הכחשה נמרצת להערכות שכותב המאמר האלמוני הוא סגן הנשיא. הערכות אלה פורסמו עקב העובדה שבמאמר מופיע ביטוי בעגה האמריקאית, בו סגן הנשיא מרבה להשתמש בהצהרות. 

מה שמדהים, שהחשודים ששמם עלה על הדעת מיד כמי שכתבו ופרסמו את המאמר היו שני נושאי המשרות הבכירות ביותר בקבינט של הנשיא טראמפ, בנוסף לסגן הנשיא. "אבוי לנשיא ולבית הלבן אם האנשים הכי בכירים שלו יכולים בכלל להיות חשודים במעשה כזה", אמר דיפלומט מערבי בכיר באו"ם.

זה נכון שזה "לא אני". כי האמת היא, זה כולם. המציאות בבית הלבן ובסביבה הקרובה של הנשיא היא שכולם מתהלכים בתחושות שטראמפ הוא הנשיא הכי פחות נשיאותי, הכי פחות מתאים לכהונה, הכי מזיק ומחבל בה והכי בלתי צפוי, ולכן גם מסוכן. פרשנים ותיקים בוושינגטון טוענים שגם אשתו של הנשיא נכללת עם אלו שחושבים כך על בעלה כנשיא. 

הזווית המעניינת ונושאת המשמעות מעל ומעבר לתיאור המילולי המעליב והמשפיל של התנהלות הנשיא וכישוריו, היא שהכותב האלמוני הוא רפובליקני וקרוב לוודאי נמנה עם צמרת המפלגה המפלגה הרפובליקנית. במאמר מדגיש הכותב שהוא לא שייך לאופוזיציה של הדמוקרטים לנשיא. זאת זווית מעניינת, משום שהיא מבליטה ומחזקת את התופעה שמסתמנת לאחרונה בה דווקא רפובליקנים בכירים ומוערכים הם אלה שמדברים על תרחיש של הדחת הנשיא, אימפיצ'מנט.

בכתבה ארוכה שפורסמה לא מכבר באתר החדשות "ניוז מאקס", הנוטה לימין ואוהד הרפובליקנים, דווח ונטען שבקרב רפובליקנים מובילים ומשפיעים דנים באפשרות של הדחת הנשיא. הכתבה מציינת ש"דמוקרטים המתמודדים על מושבים בקונגרס ובסנאט ועל כהונות מקומיות רמות מעדיפים שלא לדבר על הדחת הנשיא ונמנעים במוצהר ובמופגן  מלהזכיר אפשרות של אימפיצ'מנט".

מעמדו של הנשיא טראמפ הוא בשפל. לפי סקרים מעודכנים גם בבסיסי תומכיו, בבייס שלו, נרשמה באחרונה ירידה בהיקף האהדה והתמיכה בו. המאמר שפורסם בניו יורק טיימס, שתוכנו והזהות העלומה של כותבו כבכיר בבית הלבן הם מהלומות אנושות לתדמית הנשיא הסדוקה ולקויה במילא, מצטרף לספר של העיתונאי התחקירן בוב וודוורד שמתפרסם בימים אלה וכולל פרטים לא מחמיאים בלשון המעטה פרועה על התנהלות הנשיא. במסיבה לקראת השנה החדשה, בהשתתפות יהודים בכירים, אמר ראש ארגון יהודי: "וזה נשיא שסומכים עליו שיביא שלום בין ישראל לפלסטינים".