לקראת השנה החדשה, השדרן ניסים משעל שוחח עם שדרני 103FM וביקש שיבחרו את איש השנה שלהם. ינון מגל בחר בד"ר גדי טאוב: "עברתי במסדרונות של הרדיו, ראיתי אותו אמרתי לעצמי שזה איש השנה שלי. הוא איש שמאל שהתפכח ועבר לימין השפוי. יש מגמה כזו. זה קרה לעירית לינור ואברי גלעד שהם אנשים אינטלקטואלים, חכמים ונבונים שמבינים את המציאות ויודעים שהתיאוריות של התקווה שהביא השמאל במשך עשרות שנים מתנפצות לנו בפרצוף מול המציאות".



זה המבחן שלך לאיש השנה? איש השנה זה בדרך כלל איש שעשה משהו


"אני חושב שהוא מייצג תנועה. במשך עשרות שנים התקשורת והשמאל ששולט עליה, ניסו לחנך אותנו מחדש נגד יהדות, נגד המסורת, נגד החיבור שלנו לזהות שלנו ואני רואה בגדי טאוב סוג של סימן".



לא שמעתי טוב. השמאל שולט בתקשורת? תסתכל על מה שקורה כאן בתחנה


"כן. השמאל גם שולט באקדמיה, במשפט ועוד. מבלי לציין שמות ברור שהתקשרות תל אביבית, ליברלית וחילונית. כל התיאורים של תפיסת עולם מסוימת והמציאות זזו. דונלד טראמפ הוא חלק מזה. יכולתי לומר שדונלד טראמפ הוא איש השנה שלי אך אני מסתכל על מה שקורה כאן בישראל, החיבור שלנו לזהות שלנו, לשפיות".



אני מזכיר לך שהימין שולט בשנים האחרונות


"הוא שולט במקום היחידי הדמוקרטי. כל שאר מקומות, באקדמיה, בבית המשפט, בקולנוע ובתיאטרון השמאל שולט המון שנים. אנשים היום מתעוררים ומבינים שמה שלימדו אותנו כל השנים, שניתן לעשות כאן פשרה, היא לא בהכרח נכונה. יש כאן זהויות שמתחרות על אותה חלקת אדמה".



70% מהציבור הוא ימני. דווקא גדי?


"חלק מהמהפכה שייכת לרשתות החברתיות. כשהיו רק ערוצי התקשורת הקלסיים אז אנשים בשדרות וירוחם היו צופים בחדשות וקוראים עיתונים מבלי להתחבר לתוכן. אלו דברים שהשתנו. בצוק איתן התקשורת שמרה על עצמה כחלק מהאו"ם בעוד שאנשים הצהירו ברשתות שהם קודם כל ישראלים".



חלומך הרטוב הוא שכולנו נהיה אנשי ימין?


"ממש לא. אני אוהב את הויכוח בין ימין ושמאל. אני ליברל ויש לי חברים הומואים, הייתי ב'וואלה', בסיירת מטכ"ל עם הקיבוצניקים ועם הברנג'ה של התקשורת. השנה הזו היא שנה של התפכחות. הבנו איפה אנחנו חיים ואנחנו מתחברים לעצמנו. הבנו ששוויון וביטול הזהויות הוא לא דבר שאנחנו רוצים. אנחנו יהודים מסורתיים וישראלים ויש לנו כבוד לדבר הזה".