התסיסה בשבועות האחרונים במפלגת העבודה על רקע הירידה בסקרים ומאבקי הכוח מגיעה לשיאים חדשים. חברי כנסת במפלגה ששוחחו עם "מעריב סופהשבוע" מפנים אצבע מאשימה לעברו של יו"ר המפלגה, אבי גבאי, וטוענים שהוא נמצא בקמפיין של "כחלוניזציה" של המפלגה. "הוא רוצה לשנות את אופי המפלגה וממפלגה דמוקרטית בה יש פריימריז הוא רוצה להפוך אותה למפלגת כחלון 2, כזאת שבה היו"ר הוא זה שקובע כמו ביש עתיד וכמו בישראל ביתנו", אומר אחד מחברי הכנסת שנמנה עם תומכי גבאי במהלך המרוץ לראשות המפלגה.



חברי הכנסת הוותיקים במפלגה פנו אל היו"ר וטענו באוזניו כי מהלכיו מזיקים למפלגה ובמיוחד לו, בתגובה אמר גבאי לכמה מחברי הכנסת הבכירים במפלגה "אל תטעו, אתם כנראה לא הבנתם, אם אני נופל למטה, אני לוקח את כולכם איתי" חברי כנסת ששמעו את הדברים טענו כי מדובר ב"איומים של מאפיונר ולא בשיח של ראש מפלגה". מאז נבחר גבאי ביולי 2017 כיו"ר המפלגה הוא מבקש לבצע שינויים במבנה הבחירה של המפלגה, בין היתר הכנסת שני שריונים לעשרת המקומות הראשונים.



"במידה מסוימת בתהליך שגבאי מוביל אליו דווקא טוב לו שהמפלגה צוללת בסקרים", אומר חבר כנסת במפלגה שאינו נמנה עם מעגל אוהדיו של גבאי. "במקרה כזה של 10 מנדטים, גבאי ולבני עם הסכם ביניהם באותם 10 מקומות יש עוד שני אנשים שגבאי ישריין לתוך הרשימה ובעצם הוא שולט על כמעט 50% מהרשימה, הוא יוכל לבוא עם הרשימה הזאת לנתניהו, לקבל שניים שלושה משרדים, ויוכל לשלוט בשאר חברי הכנסת ביד רמה. עדיף לו 10 שהוא שולט בהם מאשר 20 ומשהו 'טרולים' ש'מפריעים' לו לשלוט", הוא אומר ומוסיף, "זה חד משמעי הרס של מפלגת העבודה. בקצה הזה אני לא רואה איך גבאי מגיע לבחירות". לצד הדברים הללו חברי כנסת אחרים מזהים כי גבאי שהצליח להסתכסך עם לא מעט חברי כנסת ברשימה מבקש כעת להתפייס ופנה לכמה מהם בבקשה כי יתמכו בו.



כזכור, אבי גבאי דווקא הודיע, שוב, בתחילת השבוע ב"ועידת המשפיעים" של החדשות כי לא יישב עם נתניהו.


 


מלשכת אבי גבאי נמסר: לא היה ולא נברא.