שוב מתיחות בדרום: דובר צה"ל הודיע כי הבוקר (שישי) תקף כלי טיס של חיל האוויר חוליית מחבלים ששיגרה בלוני תבערה בצפון רצועת עזה לעבר שטח ישראל. הפלסטינים מדווחים על שני פצועים מהירי. זוהי התקיפה ראשונה שלצה"ל רצועה אחרי כמעט חודש של שקט יחסי, למרות שבמהלכו נצפו בלוני תבערה מעל יישובי עוטף עזה, וחלקם אף גרמו לשריפות באזור. 



ביום רביעי נסגר מעבר ארז לתנועה בעקבות הפרת סדר אלימה באזור, שגרמה לנזקים במקום. בהפרת הסדר שהתקיימה אמש בשעות הצהריים, השתתפו בה מאות מפרי סדר שהשחיתו את תשתיות המעבר בצדו הפלסטיני, ולכן יש צורך לסגור את המעבר עד לתיקון הנזקים. עם זאת, תתאפשר כניסה דרך המעבר במקרים הומניטריים שיאושרו באופן פרטני. אתמול הודיע שר הביטחון אביגדור ליברמן, כי המעבר יישאר סגור עד ליום חמישי הבא.



בפנייה לתושבי הרצועה בעמוד הפייסבוק של מתאם הפעולות בשטחים, "אלמונסק", כתב שר הביטחון: "תושבי עזה, אני רוצה להביא לתשומת לבכם שאנחנו לא נסבול אלימות. כל מי שמפעיל טרור צריך לדעת שהוא פוגע בפרנסתם של תושבי עזה, ולהפך: לשקט ביטחוני יש תמורות כלכליות. לכן, אחרי אירוע הוונדליזם שלו היינו עדים ביום שלישי האחרון, החלטתי שמעבר ארז יישאר סגור עד ליום חמישי הבא (13.09). כך אנהג גם במקרים דומים בעתיד. קחו את זה בחשבון, והעבירו את המסר לכל מי שעוסקים בטרור במקום לעסוק בפיתוח הכלכלה, טיפוח התשתיות והמים וקידום התעסוקה ברצועת עזה".



מאוחר יותר היום צפויים תושבי הרצועה לחדש את צעדת השיבה, ל גדר הגבול במטרה להביא להסרת המצור. הצעדה תתקיים על רקע ההחלטה של ארצות הברית להפסיק את המימון לאונר"א, והמועצה העליונה שמארגנת אתהצעדות אמרה כי " המזימה של ארצות הברית וישראל נגד זכויות הפליטים, מבקשת לפגוע בזכויותינו, בעיקר זכות השיבה". עוד נאמר בהצהרה, כי הצעדות לא ייפסקו עד שכל המטרות יושגו.