בשנות ה-70', ארצות הברית עמדה בפני משבר פוליטי שלא נודע כמותו. הנשיא האמריקאי, ריצ'רד ניקסון, עמד לפני הליך הדחה, כשעוזריו מואשמים בהתערבות לא חוקית בבחירות שנערכו בשנת 72', בהם הוא ניצח את יריבו הדמוקרטי ברוב מוחץ. את הפרשה חשפו שני עיתונאים, בוב וודוורד ולאונרד ברנשטיין בסדרת כתבות בוושינגטון פוסט, שבסופה נאלץ ניקסון להתפטר מתפקידו.



44 שנים אחרי הפרשה ששינתה את ארה"ב והחזירה את מילת ההדחה לשיח הפוליטי, יותר מ-100 שנה מאז שהייתה בשימוש בפעם הקודמת, אותו הוודוורד פרסם ספר על הנשיא דונלד טראמפ, ואותה המילה שבה להדהד במסדרונות הקפיטול היל והבית הלבן. אדרו האל, שהיה עורך דינו של ג'ון ארליכמן, אחד האנשים המקורבים ביותר לניקסון וניהל את מבצעי ההתערבות בבחירות, מספר שהוא רואה את ההיסטוריה חוזרת על עצמה בבית הלבן.



ריצ'רד ניקסון עוזב את הבית הלבן אחרי שהתפטר
ריצ'רד ניקסון עוזב את הבית הלבן אחרי שהתפטר



"פעולות הכיסוי תמיד גרועות מהפשע", אמר עורך הדין בראיון עם האנידיפנדנט הבריטי והוסיף כי "במקרה הזה, הכל נראה מפוקפק מאוד, יש לנו נשיא מכהן שבוודאות יעמוד בפני תהליך הדחה". בנוגע לסימולציות שערך טראמפ, על פי וודוורד, למקרה שיתושאל על ידי החוקר המיוחד רוברט מולר, אמר הול כי "הרעיון שבהכנת עד, הוא לא רא בפנה עצמו, אך העובדה שטראמפ לא הצליח שלא לשקר במהלך התרגול היא די מפחידה".



"לבחירות האמצע שייערכו בנובמבר תהיה השפעה משמעותית", הוסיף הול. "אם הדמוקרטים ישתלטו על הסנאט, תהליך ההדחה אף יצליח, אך טראמפ יתפטר לפני כן", הוא חזה. "טראמפ אולי יחון את עצמו בפעולתו האחרונה", אמר הול לבסוף והוסיף, "בווטרגייט יועציו הבכירים של ניקסון עמדו לפני מאסר, זה יהיה אותו הדבר גם במקרה הזה, וטוב שכך, אם אתה יועצו של הנשיא, אתה צריך לדעת לא לפעול כך".