כמיטב המסורת מזה עשור שנים, שיגר נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין אגרת ברכה מיוחדת לכבוד ראש השנה ללשכתו של רבה הראשי של רוסיה, הרב בערל לאזאר. האגרת אף מתפרסמת בעיתונות הרוסית הרשמית.
באגרת מאחל הנשיא את מיטב האיחולים ליהודי המדינה וכותב "מברך אתכם לרגל ראש השנה, אחד החגים הגדולים והמכובדים בלוח השנה היהודי. חג זה מסמל ליהודים את הטיהור המוסרי ואת ההשתלמות. בימים אלה עושים האנשים חשבון של השנה שחלפה, מגבשים לעצמם תוכניות לעתיד לבוא".

האגרת ששלח פוטין.

עוד כתב כי "עליי לציין בשביעות רצון, כי הארגונים הדתיים של היהדות נוטלים חלק פעיל בחיי המדינה, מצטיינים במעשי צדקה, מבצעים פרויקטים רבי ביקוש בתחום החינוך וההשכלה ומקנים לדור הצעיר את המסורת ההיסטורית והרוחנית העתיקה, את תרבות אבותיהם. הקהילות היהודיות תורמות תרומה חשובה להרחבת הרב-שיח הבין-דתי, לחיזוק הידידות בין עמי רוסיה, אותה ידידות הקיימת מזה מאות בשנים. אני מאחל לכם בריאות טובה, אושר ועושר".

בתוך כך, ב'איגוד הקהילות היהודיות רוסיה' סיימו מבעוד מועד את ההכנות הרבות לקראת החגים, במשלוחי תשמישי קדושה למאות הקהילות הפזורות בכל רוסיה, בעלי תפילות ובעלי תקיעות, וסיוע לשלוחי חב"ד והקהילות היהודיות הרבות הפזורות ברחבי המדינה.