המנהיג העליון של איראן, האייתוללה עלי חמינאי, קרא היום (ראשון) לכוחות המזוינים של ארצו להגדיל את כוחם על מנת "להרתיע את האויב", כך פורסם באתרו הרשמי. "הגדילו את כוחכם ככל שתוכלו מפני שעוצמתכם  מרתיעה את האויב ומאלצת אותו לסגת", אמר חמינאי בטקס סיום קורס קצינים של הצבא האיראני בעיר נוושאר. "איראן והאומה האיראנית התנגדו לאמריקה והוכיחו כי אם אומה אינה מפחדת מאיומים של בריונים ומסתמכת על יכולותיה, היא יכולה לאלץ את המעצמות לסגת ולהביס אותן", אמר השליט האיראני. 

חמינאי אמר כי ארצות הברית ו"המשטר הציוני" מנסים לבלום את עלייתה של מעצמה אסלאמית במזרח התיכון. "הם יודעים כי המסר המרתק של האסלאם הוא הגנה על המדוכאים והנגזלים, ולכן הם פוחדים מהיווצרות של מעצמה המבוססת על האסלאם", אמר המנהיג העליון של איראן.

בהתייחסות מרומזת להפגנות נגד המשטר, חמינאי גם הזהיר את הנוער האיראני מ"ניסיונותיו הנואשים של האויב לפתות ולהשפיע" עליהם במרחב הסייבר ובמרחב הציבורי והפרטי. "האויב פעיל מאוד בתחומים רבים, מה שקורא לדריכות, אחדות והסתמכות על האל כדי להתגבר עליהם", הוסיף השליט האיראני. 

טיל בליסטי איראני. צילום: סוכנות פארס
טיל בליסטי איראני. צילום: סוכנות פארס

 
בתוך כך, משמרות המהפכה של איראן הודיעו היום כי שיגרו "שבעה טילי קרקע-קרקע לטווח קצר" במתקפה על ארגון אופוזיציה כורדי בצפון עיראק אתמול, בו נהרגו 11 בני אדם ונפצעו עשרות. "במבצע מוצלח, יחידת האווירונאוטיקה של המשמרות, יחד עם יחידת המל"טים של הצבא, תקפה בטילים מפגש של קבוצת פושעים ומחנה אימונים לטרוריסטים", נמסר ממשמרות המהפכה לסוכנות הידיעות פארס.

"המפלגה הדמוקרטית של כורדיסטן האיראנית" צייצה אתמול כי טהרן השתמשה בטילי קרקע-קרקע על מנת לתקוף כנס שלה ומחנות פליטים סמוכים. בכיר של כוחות הפשמרגה הכורדים בעיראק אמר כי המתקפה האיראנית "פגעה בכנס של חברי הלשכה המדינית של המפלגה ובמתחם מגורים של בני משפחותיהם". 

חיילים איראנים. צילום: רויטרס
חיילים איראנים. צילום: רויטרס