האם אסד בדרך לתקיפה כימית נוספת בסוריה? עיתון הוול סטריט ג'ורנל מדווח הבוקר (שני) כי נשיא סוריה, בשאר אל אסד, אישר שימוש בגז כלור בתקיפה באדליב, תוך שהוא מסתמך על גורמים רשמיים בממשל האמריקאי. מחוז אדליב הוא המחוז המורד האחרון במלחמת האזרחים הארוכה במדינה, שנמשכת כבר שבע שנים, וכל פי ההערכות כיום ישנם כ-70 אלף לוחמים ומורדים באדליב, ועוד כשלושה מיליון פליטים.



בפעמים הקודמות שבהן השתמש אסד בנשק כימי במהלך השנים האחרונות, בחאן שיחון שבאזור אדליב ובדומא שליד דמשק, ארצות הברית הגיבה בתקיפת מתקנים סורים, בתקיפה הראשונה שדה תעופה ובשנייה מתקנים לפיתוח וייצור נשק להשמדה המונית, וגם הפעם צבא ארצות הברית מתכונן להגיב למקרה של שימוש בנק כימי או של טבח.



עם זאת, בכירים אמריקאיים הבהירו כי התגובה לא בהכרח תהיה צבאית, וייתכן וארה"ב תבחר להשתמש בכלים אחרים שברשותה. בכיר בממשל אמר כי "ארצות הברית לא אמרה כי התגובה לתקיפה תהיה צבאית. יש לנו כלים פוליטיים לשירותינו, יש לנו כלים כלכליים לשירותינו, יש דרכים רבות שבהן נוכל להגיב אם אסד יפעל באופן מסוכן וחסר אחריות".



בסוריה ורוסיה לעומת זאת מכחישים כוונה שכזו, ואף טוענים כי המערב, ביחד עם ארגון הסיוע "הקסדות הלבנות", מתכננים לביים התקפה כזו, וזאת במטרה לפגוע בצבאו של אסד לקראת הניצחון הצפוי במלחמה.