שלוש מאות אלף חיילים, שלושים ושישה אלף טנקים, נגמ"שים וכלי רכב של חיל הרגלים, יותר מאלף מטוסים ומסוקים וכמעט מאה ספינות: "ווסטוק 2018", התרגיל הצבאי הגדול ביותר בהיסטוריה המודרנית של רוסיה החל הבוקר (שלישי). מדובר בתרגיל הצבאי הגדול ביותר של רוסיה מאז 1981, כך מסר שר ההגנה הרוסי סרגיי שויגו, עת הכריז על כוונת מדינתו לקיים את התרגיל, בחודש שעבר.



התרגיל מתקיים על רקע המתיחות הגוברת בין רוסיה למדינות המערב וכן לברית החזקה והתמיכה של רוסיה במשטרו של אסד בסוריה. במוסקבה דאגו לתגבר את הצי הרוסי בים התיכון. אתר האון-ליין של העיתון הרוסי "פראבדה" דווח בחודש שעבר שהכוחות הרוסיים מתכוננים למלחמה על אדמת סוריה.



סוכנות הידיעות הרוסית, ה-RIA, דיווחה הבוקר כי עיקר התרגיל יתבצע על אחד המצולעים הגדולים ביותר של טרנסבאיקליה בסיביר. למעלה משבעת אלפים יחידות של כלי נשק, ציוד צבאי ומיוחד, כ- 250 מטוסים ומסוקים הועברו לאזור. עוד דווח, כי המטכ"ל ניסה לסבך את המשימה ככל הניתן עבור המשתתפים, שיצטרכו לפעול בסביבה מהירה ומשתנה ללא הרף, לקבל החלטות מהירות ולא סטנדרטיות. כמו כן, הכוחות ילמדו כיצד לתמרן וכיצד לפגוע באויב אויב עם אש ארטילרית.נ בנוסף מתוכנן יישום רחב של רובוטיקה ושימוש בכלי טיס בלתי מאוישים. בחלקו הימי של התרגיל, יתרגלו צוותי הספינות התקפות של כלי נשק אוויריים ויעשו שימוש במערכות טילים.



התרגיל כאמור מתפרס על תשעה אזורים, ומעורבים בו גם צבא השחרור העממי של סין והצבא המונגולי, שפועלים בתצורות קרב מאוחדות עם חיילים רוסים. נמסר כי לא פחות משלושת אלפים חיילים סינים הגיעו לרוסיה עם ציוד ונשק.



הגנרל ולרי גרסימוב מסר כי, תרגיל בקנה מידה גדול כזה בשטחה של הפדרציה הרוסית לא נערך לפני. ההבדל העיקרי בין התרגיל הזה לקודמיו, הוא שבקודמים השתתף מחוז אחד ובתרגיל הנוכחי נוטלים חלק מספר מחוזות צבאיים. "תרגילים אסטרטגיים מתבצעים, ככלל, עם מחוז צבאי אחד בהנהגת הרמטכ"ל, אך הפעם יש חידוש", אמר הגנרל.