תשעה ימים לאחר התקלה הנרחבת ברשת פלאפון, חלק מלקוחות החברה דיווחו היום (שלישי) על תקלה המונעת מהם להוציא ולקבל שיחות והודעות ולגלוש באינטרנט. בחברה אישרו כי חלה תקלה והוציאו הודעה לאחר מכן כי חל שיפור בשירות. "לקוחות יקרים, יש שיפור ניכר ביציבות הרשת ובתפקודה, כל מי שעדין חווה קשיים בזמינות, נא לכבות ולהדליק את המכשיר הנייד", נאמר בהודעה. 

כעבור שעה הודיעה החברה על "יציבות ותפקוד שגרתי של הרשת". עוד צוין כי "האירוע שהחל אחר הצהריים הסתיים. צוותי הנדסה של החברה ומומחים מטעם חברת HP ממשיכים לנטר ולעקוב אחר ביצועי הרשת".

בעקבות התקלה, הלקוחות לא הסתירו את זעמם מהשיבושים, במיוחד לאחר שכאלה נרשמו לא מזמן. אחד המשתמשים כתב בחשבון הפייסבוק של החברה: "שוב תקלה? ובדיוק אותה אחת כמו בפעם הקודמת? ובחג? איך יכול להיות שתקלה ברמה כזו, חוזרת בתכיפות כזו?"

צילום מסך פייסבוק


כזכור, החברה הודיעה תעניק פיצוי של גלישה ללא הגבלה בישראל למשך חודש למנויי החברה אשר חוו שיבושים במהלך התקלה שאירעה ביום ראשון שעבר במשך למעלה משמונה שעות וגרמה לניתוקם של למעלה מחצי מיליון לקוחות. פלאפון הודיעה שההטבה נכנסה לתוקף, והיא תהיה תקפה עד לאחר החגים (ב־2 באוקטובר). בפלאפון הבהירו שההטבה תותקן אוטומטית בחשבונותיהם של המנויים הרלוונטיים, שמספרי הטלפון שלהם מתחילים בספרות 6 ו־7. המנויים הזכאים להטבה יקבלו על כך הודעת טקסט אישית, ולא יצטרכו להתקשר לחברה.
 

עוד הודיעו בחברה כי ללקוחות מהמגזר החרדי, אשר אינם גולשים ברשת, תינתן הטבה חלופית בסך 500 דקות שיחה לחו"ל למדינות מובילות. גם במקרה הזה ההטבה תותקן אוטומטית, והיא אינה מצריכה כל פעולה מצד הלקוח. 

מנכ"ל פלאפון רן גוראון. צילום: אלוני מור

 
במסיבת עיתונאים מיוחדת, שכינסה חברת פלאפון בשבוע שעבר בחדר הבקרה של החברה בגבעתיים, הסביר גוראון כי התקלה שפגעה בכ־20% מקרב 2.6 מיליון מנויי החברה, נגרמה בעת שדרוג ברשת. "התקלה נבעה מהשדרוג של רכיב ברשת. אחד השרתים היה מקור התקלה, והוא גרם לניתוק לספרות 0506 ו־0507", הסביר. התקלה החלה סמוך לשעה 12:00, ורק ב־20:30 בקירוב היא תוקנה במלואה.