ארצות הברית מתייחדת היום (שלישי) עם זכרם של אלפי ההרוגים בפיגועי ה-9/11 לפני 17 שנים, בהם מחבלים חטפו ארבעה מטוסי נוסעים והתנגשו איתם במגדלי התאומים בניו יורק ובניין הפנטגון בארלינגטון שבווירג'יניה. בסך הכל נספו במתקפה, שנערכה על ידי מחבלים שהשתייכו לארגון הטרור העולמי אל קאעידה. 2,996 בני אדם נספו בהתקפות אלו. 

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ נשא נאום במהלך הטקס לזכרם של נוסעי טיסה 93 שריסקו את מטוסם, שכוון לפגוע בגבעת הקפיטול בוושינגטון, לאחר מאבק עם החוטפים. "אנחנו מתאבלים על מנת לכבד את אלו שנרצחו היום לפני 17 שנה וחולקים כבוד ל-40 הנוסעים על טיסה 93 שלקחו את גורלם בידם ושינו את ההיסטוריה. אנחנו מתאבלים על מותם ומשתפים את סיפוריהם. באנדרטה הזו, בשדה שמאחורי הקיר הזה, ובשמים מעל ראשינו אנחנו זוכרים את הרגע בו אמריקה נלחמה בחזרה". את נאומו נשא טראמפ ב"מגדל הקולות", אנדרטה חדשה לזכר הקורבנות שנחנכה ביום שבת בשדה סמוך לעיר שאנקסוייל בפנסילבניה.

אסון התאומים. צילום: רויטרס
 
דונלד ומלניה טראמפ בטקס בפנסילבניה. צילום: רויטרס

 
טראמפ פנה למשפחות הקורבנות ואמר: "היום כל אמריקה מתגייסת על מנת לעזור לכם לשאת את הכאב והצער שלכם. אנחנו מתאבלים ביחד על אלו שנלקחו מאיתנו בתאומים, בפנטגון וכאן, בשדה בפנסילבניה. אנחנו נשבעים שלעולם לא נהסס מול הרשע ונעשה הכל כדי לשמור על אמריקה בטוחה". 

"עתידה של ארה"ב לא נכתב ע"י אויביה, אלא ע"י הגיבורים שלנו. כל עוד האנדרטה הזאת עומדת, פטריוטים אמיצים יקומו בשעת הצורך ויילחמו נגד אויבינו", הוסיף.