משלחת של 20 שוטרים מישראל ליוותה בימי החג 36 אלף ישראלים שהגיעו לאומן שבאוקראינה כל זאת במטרה לחזק את תחושת הביטחון של הישראלים במקום וכן לתת מענה מהיר וסיוע למשטרה המקומית. כמדי שנה יצאו גם השנה שוטרים יוצאי יחידות הסיור המיוחדות (יס"מ) בראשותו של רפ"ק סלאבה בונצ'וק, קצין אג"מ בתחנת נצרת עילית וסגנו רפ"ק מיכאל זינגרמן שגם שימש כדובר המשלחת ובתפקידו מכהן כדובר המשטרה בשפה הרוסית.



מאיחוד הצלה נמסר כי עד לצאת החג כ-2700 איש מתוכם למרבה הצער צעיר כבן 23 שלמרבה הצער נקבע מותו לאחר פעולות החייאה על רקע רפואי. כמו כן בוצעו מספר פינויים לבתי החולים בקייב.



ביומיים הראשונים ביקר במקום ניצב אלון לבבי, ראש אגף השיטור במשטרה ומי שארגן את האירוע, הוא נפגש עם השוטרים סקר את השטח וקיים הערכת מצב תוך הטלת משימות ואחריות לכוחות ששהו במקום. "היו כל מיני אירועים מקומיים לרבות קטטות, מקרי גניבות והתפרצויות לדירות של ישראלים שהגיעו לכאן על ידי תושבים מקומיים . לא היה תודה לאל אירוע חריג גרנדיוזי ובכל מקרה אנחנו במקום כדי להעניק את תחושת הביטחון לישראלים ובעיקר למנוע הפרות סדר ציבורי באומן. אני חושב שהמשימה בוצעה בהצלחה רבה והישראלים מודים לנו על עצם הנוכחות שלנו במקום. אנחנו מהווים גם אנשי קשר מול המשטרה המקומית וזה חשוב. גם אם עוכבו לחקירה אזרחים ישראלים אנחנו היינו בסוד העניינים" אומר רפ"ק זינגרמן.



צילום: דוברות המשטרה



במשטרה מציינים. "זה אירוע יחיד בעולם שבו נמצאת קבוצת ישראלים כה גדולה בבת אחת והמשטרה מקצה כוחות משטרה שמאבטחים את השהות של הישראלים במקום ודואגים למניעת הפרות סדר. שוטרים אלו נאלצו לוותר על ארוחת החג עם המשפחה והם נמצאים באומן לטובת המשימה כשמדובר במזג אוויר חורפי ותחת גשם שוטף אלפי קילומטרים מישראל", תוך שהם מציינים כי מספר הישראלים שהגיעו לעיר האוקראינית, המונה כ-80 אלף תושבים, מגיע לכמעט ממחציתה.